توهم آفرینی راست افراطی برای دولت رئیسی

در حالی که اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان میانه رو، از هرگونه انتقاد صریح و مستقیم به دولت رئیسی اجتناب می کنند و با وجود اشکالات نسبتا مهم که در ترکیب کابینه به چشم می خورد در مورد آن سکوت اختیار کرده اند،جریان سیاسی نزدیک به جبهه پایداری  و سایر راست های افراطی تلاش می کنند چهره ای غیرواقعی از منتقدان ساکت ارائه کنند.

مرور رسانه هایی چون کیهان،رجانیوز،خبرگزاری فارس،جهان نیوز و... که در 8سال گذشته هیچ روزی از توهین و حمله و افترا علیه دولت روحانی خالی نبوده اند نشان می دهد که در حال ترسیم  فضایی هستند که به زعم آنها ، چهره ها و شخصیتهای مستقل ، علیه دولت رئیسی کار تبلیغاتی می کنند.

واقعیت این است که انتقادات علیه رئیسی و دولت سیزدهم اولا در مقایسه با تبلیغات ضددولت روحانی بسیار ناچیز است و ثانیا این کار در فضای مجازی و توسط افراد بی نام و نشان صورت می گیرد و چهره های شاخص، بسیار کم در این حوزه ورود داشته اند. حتی بعید نیست همین حجم انتقاد از دولت نیز در اتاق فکر راست افراطی طراحی شده باشد.

پرسش این است که هدف این توهم آفرینی چیست؟ روشن است که جناح راست افراطی حیات خود را در دعواها و کشمکشهای سیاسی می بیند و برای ادامه حیاتش راهی جز کینه افزایی و دروغ پراکنی ندارد. از سویی تندروها که خود را دارای سهم بزرگی در روی کار آمدن رئیسی می بینند برای دریافت پاداش خود باید کاری بکنند و چه کاری بهتر از متوهم سازی مدیران دولت رئیسی برای کسب درآمد مادی و سیاسی؟

نتیجه این اقدام، بدبین کردن دولت سیزدهم به منتقدان و رویارویی با آنان است. علاوه بر آن پرونده سازی هایی که در تخصص افراطیون است می تواند قوه قضاییه را نیز وارد بازی کند. حتی اگر بسیاری از این پرونده ها به حکم تبرئه منجرشود، رلست افراطی را به هدف خود رسانده است.

باید منتظر ماند تا واکنش شخص رئیس دولت به چنین فضاسازی های متوهمانه روشن شود و معلوم گردد آقای رئیسی  چقدر در زمینی که به جریان راست افراطی دارک دیده بازی خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.