ثبت سیاه ترین روز کرونایی در یک استان کشور

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۵۹۰ بیمار در بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری، که ۲۴۷ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۴۴ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ هزار و ۱۴۱ نفر تاکنون بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ۱۰۵۵ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ۳۳ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ، چرام  و دنا بود. همچنین از ۶۶۵ نمونه رپید تست ۱۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی هستند.

یزدان پناه ادامه داد: مهمترین عامل شیوع گسترده بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را شرکت مردم در تجمعات و عادی انگاری بیماری کرونا و همچنین شرکت در دورهمی‌ها دانست و هشدار داد: در صورت ادامه همین روند با بحران بیماری کرونا و افزایش روز افزون مبتلایان به این بیماری و همچنین سیر صعودی فوتی‌های کرونایی در استان مواجه خواهیم شد.

یزدان‌پناه به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا هشدار داد و بیان کرد: مردم استان هشدارها را جدی بگیرند و از شرکت در تجمعات و مراسم تشییع و تدفین اموات و همچنین رفتن به مکان‌های پر خطر مانند مراکز بهداشتی و درمانی، بازار و مکان‌های شلوغ خودداری کرده و حتماً دستور العمل‌ها را جدی گرفته و ضمن استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت کنند تا از ابتلا به بیماری کرونا در امان بمانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.