در جلسه بررسی رای اعتماد وزیر ورزش چه گذشت؟

جلسه برررسی رای اعتماد حمیدرضا سجادی وزیر پیشنهای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در چهارمین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیسی نوبت به حمید سجادی رسید.وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که به قول سید ابراهیم رئیسی چهره ای کاملا و ورزشی است و می تواند گره از خیلی مشکلات در ورزش را باز کند.

سجادی در حالی مقابل نمایندگان مجلس قرار گرفت که از روزهای قبل او و تیمش تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی آغاز کرده بودند.  

 نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

او ابتدا گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس را در خصوص حمید سجادی ارائه کرد و در این باره گفت:«ابتدا ارزیابی تحصیلات و تخصص وزیر پیشنهادی،نگاه تخول خواه،میزان اطلاع وزیر از اسناد بالادستی و توجه به منافع  ملی،داشتن شجعت در فعالیت مربوطه.

مدارک ایشان به وزارت علوم نامه زده شد که در پاسخ گفته اند در مدرک دکترا تخصصی تربیت بدنی،مدیریت و برنامه ریزی از واحد علوم تحقیقات مورد تایید است.

اعم موضوعاتی که در کمیسیون مطرح شد ۵ موضوع صحبت شده است.ائول انجام تغییرات مدیرتی در سطوح ملی و استانی.توجه بیش از یش به خوزه جوانان.

تغییرات بنیادی در کمیته ملی المپیک

سامان دهی واگذاری سهام باشکاه های استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس و اوراق بهادار.

استفاده راهبردی از دیپلماسی ورزشی و استفاده از امکانات میزبانی در مسابقات بین المللی.

در بررسی های به عمل آمده از برنامه های ارائه شده توسط آقای سجادی ایشان ضمن نظر داشت به ماهیت و ساخت نظام ورزشی کشور و امور مربوط به جوانان یکی از نگرانی های خود را به امور جوانان اختصاص داده اند و با توجه به زد و بندهای ورزشی قول مساعد داده اند تا ضمن آسیب شناسی،برخورد لازم را داشته باشند.

ازدواج جوانان،تحکیم خانواده،کم تحرکی عمومی،گرانی انجام تمرینات ورزشی و ایجاد بسترهای لازم در جهت آحاد جامعه از امکانات ورزشی و مهاجرت ورزشکاران نظر موافق خودشان را اعلام کردند.

۵۵ درصد برنامه های پیشنهادی ایشان منطبق نیست و ۶۰ درصد برنامه ها نیز همسو نیست.در ۱۶ درصد به اسناد بالادستی اشاره نشده است که ماحصل این موضوعات که ما در کمیسیون فرهنگی دو نشست با آقای سجادی داشته ایم که یکی از این جلسات بیشتر از ۳ ساعت طول کشید.بحث های مفصلی را داشته ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.