خبر مهم درباره خروج نظامیان آمریکا از افغانستان

به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اظهار کرد: وزارت دفاع معتقد است قدرت خارج کردن تمام آمریکایی‌هایی را که متمایل به ترک افغانستان همزمان با ۳۱ اوت هستند، دارد.

او افزود: ما همچنان مصمم به تحقق این هدف در پایان ماه جاری میلادی هستیم.

کربی با وجود آن اشاره کرد: آمریکا احتمالا نیاز به پایگاه‌های بیشتر برای میزبانی از کسانی دارد که افغانستان را ترک می‌کنند.

پیشتر سخنگوی طالبان گفته بود، موافق تمدید مهلت خروج از افغانستان نیست و می‌خواهد خروج خارجی‌ها ۳۱ اوت خاتمه یابد.

در این راستا یک مقام آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفت، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا توصیه پنتاگون را درباره پایبندی به موعد ۳۱ اوت با استناد به نگرانی‌ها درباره حملات احتمالی علیه نیروهای آمریکایی پذیرفته است. 

این مسؤول گفت: بایدن این تصمیم را با درک خطرات امنیتی در نتیجه باقی ماندن بیشتر در افغانستان گرفته است. بایدن خواستار ایجاد طرح‌های فوق‌العاده در آینده در صورت نیاز آمریکا به ماندن بیشتر در افغانستان شده بود.

او اشاره کرد: آمریکا به طالبان گفته، خروج آمریکا همزمان با ۳۱ اوت منوط به همکاری برای تسهیل روند خروج است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، برخی اعضای تیم امنیت ملی به بایدن درباره تمدید مدت خروج هشدار داده و بر لزوم اجرای پروسه خروج هوایی قبل از سپتامبر تاکید کرده‌اند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت: به نظرم ما اکنون تا ۳۱ اوت وقت کافی برای خارج کردن هر آمریکایی که قصد خروج از افغانستان را دارد، داریم.

پنتاگون: تغییر در مهلت خروج نیروهایمان از افغانستان رخ نداده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.