واکسن کرونای فایزر تأیید نهایی شد

رویترز گزارش داد، تایید کامل فایزر به معنی پایان مصرف اضطراری این واکسن است و اولین واکسن کرونا در آمریکا است که کاملا تایید می‌شود. 
برای کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ سال این واکسن همچنان به عنوان مصرف اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، تزریق نوبت سوم این واکسن نیز در حال مصرف اضطراری قرار دارد. 
سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این واکسن می‌تواند بسیار مطمئن باشد و از استانداردهای بالای ایمنی، اثربخشی و کیفیت ساخت برخوردار است. 
در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان غذا و داروی آمریکا صدها هزار صفحه داده و اطلاعات موجود در ارائه درخواست مجوز بیولوژیکی توسط تولیدکننده واکسن فایزر را ارزیابی کرد. 
مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیکی سازمان غذا و داروی آمریکا اظهار داشت: "کارشناسان علمی و دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا ارزیابی فوق العاده دقیقی از این واکسن انجام داده‌اند و مطمئن هستند باوجود تایید فوری آن از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، واکسن فایزر کاملاً مطابق استانداردهای موجود برای تولید واکسن در آمریکا است. " 
 واکسن فایزر در اکثر کشورهای جهان برای مهار کووید ۱۹ تایید شده است و بالغ بر ۵۰ کشور از این نوع واکسن برای ایمنی شهروندان خود استفاده می‌کنند. پیش‌بینی شده است که تا پایان ۲۰۲۱ بالغ بر ۳میلیارد دوز از واکسن فایزر در جهان تولید شود. تولید این واکسن که توسط کمپانی آلمانی بیون‌تک و کمپانی آمریکایی فایزر توسعه داده شده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.