حملات تند به سیدمحمد خاتمی و آیت الله هاشمی در مجلس/ هیچکسی مانند من از پشت پرده‌ها خبر ندارد

در این دو روزی که مجلس سخت مشغول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است تا اینجای کار یکی از پرحاشیه ترین مذاکرات مربوط به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات بوده است.

حسین جلالی، نماینده رفسنجان و عضو جبهه پایداری، در قامت مخالف  وزیر پیشنهادی اطلاعات بود در سخنانی گفت:در حال حاضر برخی با لباس روحانیت شیعی رسما توتالیتاریسم، هرمونتیک، نسبی گرایی، قرائت های مختلف و ... را مطرح می کنند و به قول یکی از خاخام های یهود خدمتی که برخی از این افراد به یهود کردند، خاخام ها نکردند. آقای خطیب چرا پیشگیری نکردید؟ الان هم برخی با انگلیس ارتباط دارند و در فتنه ۸۸ برای سقوط نظام تلاش کردند. آن هایی که انقلابی بودند را نمی گذاشتند به خبرگان بروند اما آن ها که سکولار بودند را می گذاشتند که برای خبرگان نامزد شوند. آقای خطیب در قم بیکار نبودند و افراد انقلابی با پرونده سازی به دادسرا احضار می شدند. 

این نماینده توضیح داد: فتنه ۸۸ قصه پرغصه ای است که در دامن نظام زخم آن همچنان وجود دارد و دو رئیس جمهور در متن آن بودند، آقای خاتمی و آقای هاشمی رفسنجانی و همچنین وزیر اطلاعات، مدیران کل و ... آقای خطیب عملکرد شما درباره فتنه ۸۸ در قم چگونه بود؟ گفتید ما نگذاشتیم در قم اتفاقی رخ بدهد. چه کسی افراد فتنه را در قم وارد کرد تا در حرم عکس بگیرند و دیدارهایی داشته باشند؟ با چه توجیهی از عملکرد ایشان می توان دفاع کرد؟ چه کسانی نامه علیه رهبر انقلاب را امضا کردند؟ چرا شورشیان و فتنه گران شناسایی نشدند؟ قم در معرض خطر است، به داد قم برسید، آقایان باید کاری می کردند اما نکردند. آیا آقای خطیب با این کارنامه غیردرخشان می تواند زمام وزارت اطلاعات را برعهده بگیرد؟ آیا در مقابله با اصحاب فتنه می پردازد؟ آیا آقای خطیب که دولت روحانی به دفاع از او برخاسته است آیا با همان کادر و افراد می تواند وظیفه خود را در وزارت اطلاعات به درستی انجام دهد؟ آیا یک عنصر غیرانقلابی چگونه می خواهد از بدنه انقلابی وزارت خانه استفاده کند؟ مبادا دولت انقلابی که خواست رهبری و مردم ایران است حاصل نشود.

هیچکسی مانند من از پشت پرده‌ها خبر ندارد

مجتبی ذوالنوری نماینده قم، که پیشتر در این جبهه حضوری فعال داشت،  در پاسخ به نماینده رفسنجان و در موافقت با وزیر اطلاعات در سخنانی بیان کرد: همه عزیزان از دلسوزان نظام و ارزشی هستند اما برخی مطالب نیاز به تشریح و تفصیل دارد. عمده این مطالب مرتبط با حوزه انتخابیه بنده و قم است. هیچ کسی مانند من از اتفاقات پشت پرده خبر ندارد. میزان آشنایی چند ده ساله ای که بنده با جناب آقای خطیب دارم، دوستانی که اظهارنظر می کنند شاید به اندازه بنده شناخت عمیق را که مبنای یک قضاوت منصفانه باشد را نداشتند.

وی گفت: قبل از حضور جناب آقای خطیب به عنوان مدیرکل، حین حضور ایشان در سه دوره و پس از حضور ایشان من عضو شورای تامین قم بودم و مهم ترین حوادث در آن دوران در قم رقم خورد. آقای خاتمی رییس جمهور شدند و دیداری با آقای منتظری داشتند و سخنان ایشان پخش شد که رییس جمهور را تحریک به آشوب کردند که برو و جلوی رهبری بنشین که این اختیارات را می خواهم و اگر ندادند استعفا بده و با مردم مطرح کن. قم یکپارچه آشوب شد و حوادثی که منجر به حصر آقای منتظری شد. در تمام این ادوار شورای عالی امنیت ملی که رییس آن آقای خاتمی بودند و در دوران دولت ایشان آقای منتظری در حصر بودند و همینطور تا به امروز و قبل از این دولت اینطور بوده و چه کسی باید حصر را بر می داشت. من کاملا در جریان مسایل ریز پشت پرده هستم، چه کسی می تواند این موضوع را نهی کند؟

او ادامه داد: ماجرای دراویش گنابادی، ماجرای مسجد محمدیه و ... در تمام این حوادث من در جریان ریز مسایل پشت پرده بودم، والله سر سوزنی در عملکرد آقای خطیب، کاری که بوی انقلابی گری آن کم باشد را ندیدیم و در همه حوادث انقلابی تر و پیشروتر از بقیه بودند. آقای یونسی در ابتدای دولت دوم آقای خاتمی روز چهارشنبه از مجلس رای اعتماد گرفتند و صبح روز پنجشنبه که جوهر رای اعتمادش خشک نشده، بنده، سردار قریشی، مرحوم نقوی، حاج آقای بهرامی، سردار شکارچی و چند نفر دیگر برای تبریک به دفتر ایشان که هنوز در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند رفتیم تا آقای خطیب ابقا شوند در اداره کل اطلاعات قم و آقای یونسی فرموند مطلقا امکان پذیر نیست چون آقای خاتمی من را احضار کرد که به عنوان شرط ضمن عقد باید خطیب، شهیدی مدیرکل اصفهان و یک نفر دیگر را عزل کنید.

وی گفت: آقای خطیب دوبار عزل می شوند، اول با نظر شخص آقای خاتمی و بار دوم با نظر شخص آقای احمدی نژاد. اگر خطیب کج رفته است پس احمدی نژاد درست می رود. خطیب پس از عزل توسط آقای احمدی نژاد مسئول حفاظت دفتری در قم شدند. علت آنکه جریان آنتی تز انقلاب در قم موفق نبود دو دلیل داشت، اول نقش حوزه علمیه و روحانیت و دوم نقش سربازان وزارت اطلاعات. چرا از بخش دوم غفلت می کنید؟ ما بارها در جمع علما بحث می کردیم که آقای خطیب پختگی و تدبیری داشتند که همگان را متعجب می کرد. در عرصه امنیت کار کردن در فضایی چون قم که به خوبی تشریح شد، اقدام باید شکل خاص خود را داشته باشد. 

این نماینده توضیح داد: به دستگیری در قم اشاره شد، زمانیکه سخنرانی آقای هاشمی در قم در سال ۸۵ به هم خورد، آقای هاشمی بارها پیگیر بودند و همچنین بسیار فشارها حاکم بود. من و برخی دیگر از آقایان خواستار آزادی بچه ها بودیم. دستگاه امنیتی نمی تواند فریاد بزند که چه می کند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.