ایران و منطقه محور دیدار هفته آینده بایدن و نخست وزیر اسرائیل

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه آینده درباره مسائل جهانی و منطقه ای از جمله ایران دیدار و گفتگو خواهند کرد.

بر اساس بیانیه سخنگوی کاخ سفید، بایدن از نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه آینده ۲۶ اوت (۴ شهریور)  در کاخ سفید استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است که سفر نخست وزیر اسرائیل مشارکت پایدار بین آمریکا و این رژیم را تقویت می کند که بیانگر روابط عمیق بین دو طرف و تاکید بر تعهد قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل است.

بر اساس این بیانیه، طرفین درباره  مسائل مهم مربوط به امنیت منطقه ای و جهانی از جمله ایران گفتگو خواهند کرد.

در بیانیه سخنگوی کاخ سفید ادعا شده است این دیدار فرصتی برای خواهد بود تا طرفین در مورد تلاش برای پیشبرد صلح، امنیت و رفاه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و اهمیت کار در جهت آینده‌ای آرامتر و امن تر برای منطقه گفت و گو کنند.

این نخستین سفر خارجی نفتالی بنت از زمان رسیدن به قدرت در ماه ژوئن (خرداد)‌ است.

وبگاه خبری آکسیوس از سفر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن بمنظور دیدار با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای اولین بار خبر داد.

مقام های آمریکایی به آکسیوس گفتند که بنت قرار است پنجشنبه هفته آینده در کاخ سفید با بایدن دیدار کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که ایران محور اصلی دیدار وی با بایدن است. وی افزود: بررسی سیاست ما در قبال ایران به پایان رسید.

بنت ادامه داد که رویکرد مشارکت تل آویو و واشنگتن با هدف مقابله با فعالیت منطقه‌ای ایران و جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.

پایگاه خبری آکسیوس روز ۱۶ تیر ماه گزارش داد که بنت بازبینی بر روی سیاست تل آویو در قبال ایران را آغاز کرده تا پیش از دیدار با رییس جمهوری آمریکا به نتیجه برسد.

مقام های آمریکایی و صهیونیستی ابتدا تلاش کردند تا این دیدار را برای ماه ژوئیه (تیر- مرداد) برنامه ریزی کنند اما برنامه دیدار آنها به علت مشکلات سیاسی داخلی بایدن و بنت و افزایش آمار مبتلایان به کرونا به ماه اوت (شهریور) انتقال پیدا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.