ادعای بی اساس مشاور بن زاید علیه ایران

«علی النعیمی» مشاور محمد بن زاید ولی‌عهد ابوظبی به مناسبت نخستین سالگرد عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس مطرح کرد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از النیعمی گزارش داد: «توافق [عادی‌سازی] نه فقط برای اسرائیل و امارات، درها را باز کرد، بلکه برای سراسر منطقه همین گونه بود».

وی بدون هیچ اشاره‌ای به اشغالگری فلسطین توسط رژیم صهیونیستی مدعی شد: «از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در رسانه‌ها تکرار می‌شود، این است که گویا غزه توسط اسرائیلی‌ها اشغال شده است».

این مسئول اماراتی که در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین هیچ واکنشی نشان نداده است، ادعا کرد که «مشکلات ملت فلسطین در غزه به خاطر حماس است، نه اسرائیلی‌ها».

این در حالی است که رژیم صهیونیستی حتی پس از نبرد شمشیر قدس که متعهد شده بود محاصره نوار غزه را بردارد و اجازه دهد بازسازی در غزه از سر گرفته شود، باز هم از اجرای تعهدات خود شانه خالی می‌کند.

النعیمی همچنین پا را فراتر گذاشت و مدعی شد: «زمان آن رسیده است که غزه آزاد شود؛ [منطقه‌ای] که حماس آن را به خاطر اهداف ایران، ربوده است».

وی در بخش دیگر ادعاهای خود به توافق هسته‌ای ایران پرداخت و ادعا کرد: «ایرانی‌ها به توافق هسته‌ای پیشین و تعهداتشان احترام نگذاشتند... آنان می‌خواهند یک قدرت جهانی شوند... لذا بازگشت به آن توافق، به همان صورت قبلی، مشکل را حل نخواهد کرد».

امارات در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های ابراهیم» را امضاء و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد و پس از آن چندین توافق همکاری با اسرائیل امضا کرد.

در همین ارتباط، تیم های پزشکی اسرائیل و امارات اخیرا از پیوند کلیه بین بیماران صهیونیست و اماراتی خبر دادند؛ اقدامی که موجی از خشم و محکومیت را در میان کاربران عرب زبان شبکه‌های اجتماعی به وجود آورد.

این کاربران از اینکه سطح عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و امارات به این حد رسیده است، تعجب کرده‌اند. فعالان شبکه‌ای اجتماعی ضمن مردود دانستن چنین اقداماتی، تأکید کردند که «امارات از عادی‌سازی به هم‌خونی و اهدای عضو به اسرائیلی رسیده است که یک سرزمین عربی را اشغال کرده است».

آنان بر این باورند که چنین اقداماتی، راه را به روی این رژیم هموارتر خواهد کرد تا بتوانند سوء استفاده بیشتری از کشورهای عربی داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.