زالی از تسریع واردات واکسن خبر داد

 علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه گردهمایی معاونت بهداشت استان تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شاخص های مراجعه کنندگان سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان افزایشی یافته است و نتایج آمار بستری ها نیز با چند روز تاخیر، مشخص خواهد شد.

او ادامه داد: در هفته های آینده واردات واکسن سرعت می گیرد و امیدوارم واکسیناسیون با سرعت بالاتری انجام شود. همچنین گفتنی است امکانات لازم برای تزریق هرچه بیشتر واکسن به صورت روزانه در تهران وجود دارد و باید توجه داشت که برای مقابله با بیماری کرونا و به خصوص مهار موج پنجم باید از تمام ظرفیت ها، استفاده بهینه کرد.

زالی تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت تهران قرمز است و بررسی ها نشان می دهد که در هفته های بعد نیز این وضعیت در تهران ادامه داشته باشد. این در حالی است که میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تهران ۵۲ درصد است و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

او بیان کرد: در حال حاضر طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی و شناسایی افراد مشکوک با قدرت هرچه بیشتر به کار خود ادامه می دهد و مردم گرامی باید همکاری بیشتری در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

زالی گفت: امروزه واکسن یک موضوع مهم محسوب می شود و ما در تهران به رکورد تزریق ۱۰۱ هزار دز واکسن دست پیدا کردیم. در حال حاضر ۸۵ درصد از واکسن های تزریقی، وارداتی هستند و در هفته های آینده واردات واکسن افزایش می یابد.

زالی: واردات واکسن به کشور در هفته‌های آینده سرعت می‌گیرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.