تفاهم‌نامه رژیم‌صهیونیستی و بحرین برای مقابله با ایران از چه قرار است؟

دو مقام بحرینی و صهیونیستی روز یکشنبه تفاهم‌نامه‌ای را با هدف مقابله با ایران در زمینه جنگ ایده‌ها امضا کردند.

«دور گلد» رئیس مرکز امور عمومی بیت‌ المقدس روز یکشنبه یادداشت تفاهمی را با «عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون روابط بین‌الملل بحرین امضا کرد.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه در هتل «کینگ دیوید» بیت‌ المقدس، گلد تاکید کرد که همکاری تحقیقاتی به اسرائیل و بحرین در مقابله با ایران در زمینه «جنگ ایده‌ها» کمک خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: «همکاری ما می‌تواند به عامل مرکزی برای پیروزی در این جنگ باشد».

این سومین سفر این مقام بحرینی به سرزمین‌های اشغالی از زمان عادی سازی روابط به شمار می‌آید.

اوایل ماه پیش بود که  بحرین رسماً «خالد یوسف الجلاهمه» را به عنوان نخستین سفیر خود در فلسطین اشغالی منصوب کرد.

 الجلاهمه نخستین سفیر رسمی این کشور کوچک حاشیه خلیج  فارس می‌باشد که در سرزمین‌های اشغالی کارش را آغاز کرده است.  الجلاهمه پیش از این معاون سفیر بحرین در آمریکا بوده است.

بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء کردند و به دنبال این اقدام، در زمینه‌های مختلفی توافق همکاری امضاء کردند.

«دونالد ترامپ» شهریورماه سال گذشته در توییتر با اعلام عادی‌سازی روابط بین منامه و تل‌آویو نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه یک ماه بعد از اعلام توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات اتفاق افتاد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.