مبتلایان کرونا چه موقع واکسن دریافت کنند؟

علیرضا جانبخش متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به استمرار روند واکسیناسیون، گفت : این میان افرادی هستند که به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌توانند در زمان مقرر واکسن تزریق کنند.

او گفت : مبتلایان کرونا چنانچه تاکنون دز اول واکسن را دریافت نکرده اند، پس از بهبودی و گذشت دو ماه می‌توانند نسبت به تزریق دز اول واکسن اقدام کنند.

جانبخش افزود: افرادی هم که دز اول را دریافت کرده اند و در فاصله تزریق بین دز اول و دوم به کرونا مبتلا شده اند باید صبر کنند و با گذشت ۱۵ روز پس از بهبودی نسبت به تزریق دز دوم واکسن کرونا اقدام کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: هرچه فاصله میان بهبودی کرونا با تزریق دز دوم بیشتر باشد، بهتر است. یعنی اگر یک بیمار کرونایی بهبود پیدا کرده هر چه مدت زمانی بیشتری از بهبودی گذشته و سپس اقدام به تزریق دز دوم کند، بهتر است.

جانبخش ادامه داد: این افراد نباید نگران خطر ابتلای دوباره به کرونا در این فاصله زمانی باشند، چرا که بطور معمول آنتی باید ایجاد شده در بدن آن‌ها ناشی از ابتلای آن‌ها به کرونا، تا حدی بدن آن‌ها را در برابر ابتلای مجدد ایمن می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص طولانی شدن فاصله بین دز اول و دز دوم واکسن در این دسته افراد گفت: جای هیچ گونه نگرانی نیست، چرا که عمده واکسن‌ها باید حداقل بین یک تا سه ماه بین تزریق دو دز آن‌ها فاصله باشد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.