کاخ سفید: بایدن به انتشار اسناد نقش عربستان در ۱۱ سپتامبر متعهد است

به نقل از پایگاه یاهونیوز، این اظهار نظر جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به درخواست جامعه بازماندگان حملات ۱۱ سپتامبر از رئیس جمهور آمریکا برای عدم شرکت در مراسمات یادبود مربوط به این حملات تا زمان عملی شدن وعده مذکور مطرح شد. ساکی نگفت که آیا دولت آمریکا اسناد را منتشر خواهد کرد یا خیر.

ساکی در این نشست در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا جو بایدن قصد عمل به وعده‌اش و انتشار اطلاعات مربوط به ارتباط عربستان با حملات ۱۱ سپتامبر را دارد، گفت: ما با خانواده‌هایی که عزیزانشان را در جریان حملات ۱۱ سپتامبر از دست دادند به ویژه در این روزهای منتهی به بیستمین سالگرد این حملات که ماه آینده میلادی فرا می‌رسد اظهار همدردی و همدلی می‌کنیم. می‌دانم شما این را نپرسیدید اما می‌خواهم بگویم که کارکنان دفتر تعامل عمومی کاخ سفید و شورای امنیت ملی چند نشست را با گروه‌های نماینده خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر پیرامون درخواستهای آنها از بابت سند و مدرکها و شنیدن نظراتشان درباره اولویتهای سیاسی داشته‌اند. این همچنین به عنوان یک اولویت مطرح خواهد بود.

ساکی ادامه داد: همانطور که شما ممکن است مطلع باشید، جو بایدن، در مقام نامزد ریاست جمهوری به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر متعهد شد از وزارت دادگستری بخواهد به طور سازنده مسائل مربوط به اقدام دولت قبلی در مستمسک قرار دادن حق امتیاز اسرار دولتی را حل کند و از جمله به خط مشی صادره از سوی دولت اوباما-بایدن مبنی بر محدود کردن موارد استناد به این امتیاز و عدم به کارگیری آن برای جلوگیری از شرمساری یک شخص یا سازمان پایبند باشد.

وی افزود: او متعهد به وعده‌ای که در زمان کمپین انتخابتی داد، است البته هر گونه گامی از سوی وزارت دادگستری اتخاذ خواهد شد.

کاخ سفید: بایدن به قولش درباره انتشار اسناد نقش عربستان در ۱۱ سپتامبر متعهد است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.