خبر امیدوارکننده برای مبتلایان به سرطان سینه

دیلی‌میل گزارش داد، مطالعه نشان می دهد داروهای کاهنده کلسترول می توانند شانس غلبه بر بیماری های تهاجمی را تا ۵۸ درصد افزایش دهند.

محققان ارتباط قابل توجهی بین داروهای این چنینی و میزان بقا یافتند؛ این داورها به بقای بازماندگان سرطان سینه سه گانه منفی (TNBC) نیز کمک شایانی می‌کنند.

تیمی از دانشگاه تگزاس داده‌های بیش از ۲۳ هزار زن بالای ۶۶ سال مبتلا به TNBC را تجزیه و تحلیل کردند. حدود ۲ هزار و ۲۸۱ نفر در طول یک سال پس از تشخیص، استاتین مصرف کرده بودند و مشخص شد مصرف استاتین‌ها پس از تشخیص سرطان تهاجمی سینه میزان بقا را تا ۵۸ درصد افزایش می‌دهد.

آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده استاتین‌ها رشد و تقسیم سلول‌های سرطانی را متوقف کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. کوین نید، نویسنده ارشد این پژوهش می‌گوید: «در حال حاضر مجموعه ای از مقالات در مورد استاتین‌ها و سرطان سینه وجود دارد و نتایج متناقض بوده است.تحقیقات قبلی سرطان سینه را تنها به عنوان یک بیماری مورد بررسی قرار داده بود، اما می‌دانیم که بسیاری از انواع سرطان سینه وجود دارد».

سرطان پستان سه‌گانه منفی  یا به اختصار TNBC به هر گونه سرطان پستان گفته می‌شود که فاقد گیرنده استروژن (ER)، گیرنده پروژسترون (PR) و HER2/neu باشد. درمان این نوع سرطان مشکل‌تر است، چرا که بیشتر درمان‌های هورمونی، یکی از سه گیرنده یادشده را هدف قرار می‌دهد (که موجود نیست) و در نتیجه این سرطان نیازمند «درمان‌های ترکیبی چند دارویی» است.

این نوع سرطان ۲۰ تا ۱۰ تشخیص‌های سرطان سینه را تشکیل می‌دهد و سالانه حدود ۸۰۰۰ بیمار در انگلیس به آن مبتلا هستند؛ ضمن اینکه این نوع بیماری دارای گزینه های درمانی محدود است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.