دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی ترکیه

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره پیش‌رو گسترش حداکثری روابط در عرصه‌های مختلف با کشور دوست و برادر ترکیه است، افزود: تهران و آنکارا توان و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای گسترش همه جانبه روابط دارند و ارتقای سطح تعاملات آنها می‌تواند همکاری‌های دو کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز به‌طور موثرتری به پیش ببرد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره  به اولویت سیاست همسایگی در سیاست خارجی دولت جدید، گفت: موفقیت سیاست همسایگی مستلزم توسعه و تعمیق پیوندهای چندجانبه میان ایران و ترکیه است.

مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ملی ترکیه نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک و آرزوی موفقیت خودش و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به مناسبت آغاز فعالیت آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان تصریح کرد: مناسبات ایران و ترکیه فراتر از روابط حسنه دو همسایه بوده و در عرصه بین‌المللی نیز برای تحقق صلح و آرامش از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس مجلس ترکیه ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست آتی شورای‌عالی همکاری ایران و ترکیه، گام بلندی در مسیر ارتقای همکاری‌های دو کشور برداشته شود.

رئیس مجلس ملی ترکیه با ابراز نگرانی نسبت به تحولات افغانستان خاطرنشان کرد: عدم پیشرفت مناسب روند صلح در افغانستان، احتمال بروز خلاء امنیتی در این کشور را ایجاد کرده است و لذا ایران و ترکیه باید همکاری‌های خود را برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تقویت کنند.

رئیسی: موفقیت سیاست همسایگی در گرو توسعه پیوندهای چندجانبه میان ایران و ترکیه است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.