سیل یک اثر باستانی را در زنجان آشکار کرد

امیر ارجمند گفت: کتیبه سنگی در روستای تاریخی و گردشگری گلابر شهرستان ایجرود بر اثر سیل در داخل رودخانه‌ای موسوم به رودخانه جوقین نمایان شد. این سنگ‌نوشته حاوی کتیبه آیت‌الکرسی به خط کوفی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: به‌محض اطلاع از این رویداد، پایگاه یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود به همراه کارشناسان به منطقه مراجعه و کتیبه را به مسجد تاریخی منتقل کردند.

او با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد محلی که کتیبه در آن کشف‌شده یکی از روستاهای تاریخی استان زنجان است، افزود: مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در منطقه حاضرشده‌اند و از محوطه مراقبت می‌کنند تا کارشناسان برای بررسی‌های بیشتر به گلابر اعزام شوند.

ارجمند گفت: به گفته باستان‌شناسان قدمت این کتیبه ۴۰۰ سال است که بخشی از سند هویت مردم استان زنجان و روستای گلابر به شمار می‌آید.

روستای زیبای گلابر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود در استان زنجان است. روستای پلکانی و سرسبز گلابر علاوه بر طبیعت دل‌نشین آثار قدیمی متعددی دارد که مربوط به دوره‌های تاریخی مختلف‌اند. این روستا در محدوده شهرستان ایجرود در فاصله ۴۸ کیلومتری زنجان و ۱۲ کیلومتری زرین‌آباد مرکز شهرستان واقع‌شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.