جزئیات دیدار قالیباف با همتای پاکستانی اش

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «محمدصادق سنجرانی» رئیس مجلس سنای پاکستان که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به تهران سفر کرده است، ضمن خوشامدگویی گفت: اولویت جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی است، از این رو اهمیت ویژه‌ای برای گسترش روابط با پاکستان قائل هستیم.

وی در ادامه، با اشاره به ظرفیت مناسب دو کشور بر ضرورت ارتقا سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین تأکید کرد و افزود: تقویت و تحکیم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف، به ویژه اقتصادی در راستای مانع‌زدایی و تسهیل جریان مراودات تجاری و بازرگانی علی‌الخصوص در مناطق مرزی است که می‌تواند منجر به بهبود معیشت ساکنان مناطق مرزی در کشور شود.

رئیس مجلس، با ابراز نگرانی از تحولات کنونی افغانستان به عنوان کشور همسایه ایران و پاکستان اظهار کرد: استقرار صلح و امنیت در افغانستان اولویت جمهوری اسلامی ایران است.

قالیباف در پایان تصریح کرد: از ظرفیت تمام کشورهای منطقه برای تأثیرگذاری در مذاکرات بین‌الافغانی باید استفاده کرد.

همچنین، محمدصادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های فی‌مابین، اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و سرزمینی دو کشور را عامل تحکیم ارتباطات میان دو ملت در طول تاریخ دانست.

وی در ادامه بر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان مظلوم در اقصی نقاط جهان تأکید کرد و گفت: دولت و ملت پاکستان همیشه قدردان حمایت‌های مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم کشمیر هستند.

رئیس مجلس سنای پاکستان در پایان این دیدار، ضمن تأیید سخنان رئیس مجلس در خصوص توسعه و تقویت بازارچه‌های مرزی و ارتقا سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزود: پاکستان از هر نوع ابتکاری که منجر به گسترش همکاری‌های فی‌مابین شود استقبال می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.