لو رفتن جزئیاتی از پهپاد آمریکایی سرنگون‌شده در سوریه

پس از گذشت دو روز از زمان انتشار خبر سرنگونی یک پهپاد جاسوسی در حریم سوریه، منابع نظامی ضمن اعلام مشخصات این پرنده نظامی، خبر دادند که این پهپاد، آمریکایی بوده است. منابع نظامی سوریه،‌ عصر امروز (چهارشنبه)، از مشخصات پهپاد سرنگون شده در استان حلب سوریه (شمال) پرده برداشتند.

منابع نظامی یادشده به وبگاه خبری «الخنادق» لبنان، در این خصوص گفتند، یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا از نوع «RQ» (آرکیو-۴ گلوبال هاوک) به واسطه سامانه پدافند هوایی «Buk» سرنگون شده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام، حرکت پرنده‌های نظامی آمریکا در حریم هوایی سوریه را مختل کرده است.

الخنادق در ادامه اشاره کرد که این پهپاد از پایگاه هوایی «موفق السلطی» در منطقه «الازرق» در شمال اردن به آسمان برخاسته بود؛ پایگاهی که نقطه آغاز تمام عملیات‌های هوایی آمریکا در منطقه به شمار می‌رود.

منابع مذکور در ادامه گفتند، سرنگون کردن این پهپاد در راستای دستور پیشین «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه صورت گرفته که بر سرنگون کردن هر گونه پرنده جنگی رژیم صهیونیستی پیش از تجاوز به حریم سوریه تأکید کرده بود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌های خبری،‌ دو روز گذشته خبر دادند که پدافند هوایی سوریه یک هواپیمای جاسوسی را در نزدیکی منطقه‌ «عزان» در جنوب استان حلب سرنگون کرده است؛ اما به مشخصات این پرنده جاسوسی اشاره‌ای نکرده بودند.

طی روزهای گذشته، پدافند هوایی سوریه با قدرت بیشتری با اهداف متخاصم در حریم هوایی این کشور مقابله کرده است.

اول مرداد ماه، سامانه پدافند هوایی سوریه توانست تمامی چهار فروند موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را منهدم کند.

پس از این گزارش، رسانه‌ها خبر دادند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی سوریه را تقویت کرده و این اقدام باعث محدود شدن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با توجه به سکوت جوامع بین‌المللی به صورت متناوب به اهدافی در سوریه حمله می‌کنند.

موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اغلب توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون می‌شود.

سوریه بارها از سازمان ملل و کشورهای غربی خواسته تا نقض حاکمیت خود توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند که این درخواست از سوی این نهاد بین‌المللی و کشورهای غربی نادیده گرفته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.