زمانبندی مجلس برای بررسی وزرای پیشنهادی دولت رئیسی

سخنگوی هیات رییسه مجلس از تدوین جدول زمانی برای حضور گزینه‌های پیشنهادی رییس جمهوری در کمیسیونهای تخصصی خبر داد و گفت: مجلس آماده است، صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را دو جلسات دو یا سه شیفته بررسی کند.

«سیدنظام‌الدین موسوی»روز چهارشنبه درباره برگزاری جلسات مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت به خبرنگاران گفت: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرعت عمل در فرآیند تشکیل دولت، نمایندگان مجلس آمادگی دارند در صورت معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رییس جمهوری، جلسات بررسی وزرا را  ۲ یا ۳ شیفته برگزار کنند. 

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رییس جمهوری موظف است حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از برگزاری مراسم تحلیف، برنامه‌های کلی و وزرای پیشنهادی را براساس اصل ۱۳۳ قانون اساسی برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی کند که امیدواریم این فهرست به زودی تقدیم مجلس شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌ پس از اعلام وصول نامه رییس جمهوری برای معرفی وزرای پیشنهادی، معرفی‌نامه‌ها و مستندات آن از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس در کوتاه‌ترین زمان ممکن در چند شیفت کاری توسط نمایندگان بررسی خواهد شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس تاکید کرد: هیات رییسه مجلس جدول زمانی برای حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی را آماده کرده که به محض دریافت و اعلام فهرست کابینه، این جدول عملیاتی خواهد شد.

موسوی افزود: مطابق آیین نامه، جلسات مجلس یک هفته پس از معرفی کابینه پیشنهادی دولت، برای بحث و بررسی خط‌مشی و اصول کلی برنامه دولت و أخذ رأی اعتماد برای هیأت وزیران، به‌طور متوالی و در صورت نیاز به صورت ۲ یا ۳ شیفت کاری تشکیل می‌شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با ابراز امیدواری برای استقرار هرچه سریعتر دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم خاطرنشان کرد: مجلس آمادگی دارد درچارچوب وظایف و اختیارات خود برای رفع مشکلات کشور به دولت کمک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.