جزئیات دیدار عراقچی با انریکه مورا در تهران

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که به عنوان نماینده ویژه این اتحادیه برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران آمده، امروز (چهارشنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دو طرف در این ملاقات در خصوص مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و به ویژه آخرین تحولات افغانستان به مذاکره و تبادل نظر پرداختند.

رایزنی در خصوص روابط و همکاری‌های دو جانبه ایران و اتحادیه اروپا در حوزه‌های مختلف نیز از دیگر موارد مورد گفت‌وگو در این ملاقات بود.

همچنین با توجه به اینکه مورا در ادوار اخیر مذاکرات برجامی، نقش هماهنگ کننده نشست‌های کمیسیون مشترک برجام را عهده دار بوده است، در این ملاقات آخرین وضعیت برجام و موضوع ادامه مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این ملاقات مواضع قطعی نظام با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد تأکید قرار داد.

استفان کلمنت، سفیر اتحادیه اروپا در وین و برونو شول رئیس میز اقدام ایران در اتحادیه اروپا نیز مورا را در این سفر همراهی می‌کنند.

انریکه مورا که به منظور شرکت در مراسم تحلیف شب گذشته (سه‌شنبه) به تهران آمد، همچنین قرار است بعدازظهر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کند.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب قرار است ساعت  ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

گفتنی است تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ رئیس کشور در سطح سران، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین روسای و مقام‌های ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو،  سیکا و D8 که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند، برای حضور اعلام آمادگی کردند.

مراسم تحلیف رئیس جمهوری سیزدهم ساعت ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.