نشان فداکاری ارتش به چه کسی تعلق گرفت؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «محمد هاشم نصری» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید محمد هاشم نصری در سال ۱۳۲۴ در روستای پیرسواران ملایر، دیده به جهان گشود. برای طی خدمت سربازی وارد ارتش شد و پس از اتمام خدمت سربازی به استخدام درجه‌داری ارتش درآمد. شهید نصری در حین خدمت  ادامه تحصیل داد و وارد دانشکده افسری شد و بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده در سال ۱۳۵۴ جهت طی دوره مقدماتی زرهی به مرکز آموزش زرهی شیراز اعزام شد.

پس از دوره مقدماتی به تیپ ۳۷ زرهی شیراز منتقل شد و تا شروع جنگ تحمیلی در این یگان خدمت کرد. با شروع جنگ تحمیلی به همراه تیپ ۳۷ به منطقه عملیاتی بستان اعزام شد.

سرانجام در همین منطقه و در مقابله با ارتش رژیم بعث عراق در روز بیست و یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.