انریکه مورا در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می کند

منابع خبری اعلام کرده اند که اتحادیه اروپا قرار است «انریکه مورا»، مقام دیپلماتیک این اتحادیه و دبیرکل سرویس اقدام خارجی خود را که در گفتگوهای هسته‌ای با ایران نیز مشارکت داشته، برای حضور در مراسم شروع به کار آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به تهران اعزام کند.

این خبر را «لورنس نورمان»، خبرنگار وال استریت ژورنال اعلام کرد و گفته است حضور این مقام اروپایی با توجه به چند موضوع از جمله حادثه اخیر حمله به یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان و همچنین ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و در نهایت در میانه توقف گفتگوهای هسته‌ای دارای اهمیت دو چندان است.

خبرنگار وال استریت ژورنال همچنین به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که برای بروکسل مهم است که با دولت جدید وارد تعامل دیپلماتیک شود و پیام‌های مستقیم مهمی به تهران ارسال شود.

به گفته این سخنگوی اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده، اولویت کلیدی جوزپ بورل به عنوان هماهنگ‌کننده برجام از سر گرفتن گفت‌وگوها در وین و تسهیل مسیر بازگشت به اجرای کامل برجام است.

پیشتر «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرده بود که چند ده هیئت در سطح رؤسای جمهور و دولت‌ها، رؤسای مجالس، وزرای خارجه و فرستاده‌های ویژه عازم تهران هستند، که نشان از مقبولیت و مشروعیت کشورمان در عرصه بین‌المللی است.

قرار است مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، سه‌شنبه ۱۲ مردادماه با حضور رهبر انقلاب و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.