وضعیت بحرانی و وحشتناک بهشت زهرای تهران

سعید خال شامگاه دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در خصوص کشته شدگان کرونا سن و سال اصلا مطرح نیست، روز گذشته از کودک تا جوان ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ساله دفن کردیم.

 

وی با بیان اینکه تعداد متوفیان از آغاز پیک جدید کرونا بسیار زیاد شده است، عنوان کرد: سازمان بهشت زهرا(س)برای پنجمین بار در طی ۱۸ ماه گذشته وارد شرایط ویژه و بحرانی شد.

خال اضافه کرد: متاسفانه پیک مرگ و میر کرونایی در شهر تهران به شدت رو به افزایش است و در حالت شیب تند رو به بالا قرار دارد.

وی با بیان اینکه پرسنل خدوم سازمان بهشت زهرا (س) تهران همانند ۱۸ ماه گذشته در صف اول مبارزه با ویروس منحوس کرونا قرار دارند، خاطرنشان کرد: تعداد مرگ های کرونایی قبل از آغاز پیک جدیدش بین ۳۰ تا ۳۵ متوفی بود که این عدد طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

خال اضافه کرد: افزایش چشمگیر مرگ و میر کرونایی در روزهای اخیر می طلبد که مردم پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

این مسئول با بیان اینکه کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) در کنار کادر درمان در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند، ابراز کرد: در حالی که کارکنان سایر سازمان ها دور کار شده اند جهادگران سازمان بهشت زهرا (س) در ۲ و یا سه شیفت کاری در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

خال تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی عنوان و از شهروندان درخواست کرد به توصیه های مسئولان توجه کرده و با زدن ماسک و رعایت پروتکل ها از سلامت خود و دیگران محافظت کنند تا بتوانیم به یاری پروردگار از پیچ کرونا موسوم به دلتا عبور کنیم.

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و جهان به لحاظ تجهیزات و مراجعه کننده است که در جنوب تهران واقع شده است که فعالیت رسمی این آرامستان در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

آرامستان بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت اما در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی (فاز ۲) به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی (فاز۳) به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار جسد را در خود جای داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.