چه مراسم هایی در تهران مجوز برگزاری دریافت می کنند؟

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی گفت: تا به امروز علی رغم اینکه کادر درمان در شرایط بسیار سختی مشغول کار هستند مشکل خاصی در بستری و ارائه خدمات به بیماران مشاهده نشده و در مراقبت های دارویی و درمانی نیز کم کاری شاهد نبودیم.

وی افزود: واکسیناسیون به ۱۹.۶ درصد جمعیت هدف رسیده است که این موضوع جای قدردانی از دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین کمک شهرداری ها، هلال احمر و نیروی انتظامی دارد که از بدو شیوع کرونا ویروس به عنوان نیروی حامی در صدد هموار کردن شرایط بوده اند.

وی ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد در هفت هفته اخیر روند شیوع بیماری افزایشی بوده و بیماران ترخیصی کمتر از بیماران بستری بوده اند که این موضوع نگرانی هایی را ایجاد کرده است. همچنین در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی گزارش هایی که از ۴ تا ۱۰مرداد ماه نسبت به ۲۸ تیر تا سوم مرداد ماه گرفته شده است نشان از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری درون و برون شهری، پاساژها، بانک ها، فرودگاه ها و رستوران ها و تالارها دارد. بر همین اساس فردا جلسه ای با حضور مسئولین این اماکن و اصناف گذاشته خواهد شد تا شرایط کشور به آنها گوشزد شود.

وی تاکید کرد: بی تردید کاهش رعایت پروتکل ها نه قابل باور و نه قابل تحمل است. در حالیکه کادر درمان با تلاش مضاعف و شیفت های مضاعف در صدد جبران کمبودها هستند نمی توان پذیرفت در نقطه مقابل برخی نسبت به رعایت پروتکل ها بی تفاوت باشند. بی تردید هر یک درصد کاهش رعایت پروتکل ها افزایش معناداری در آمارهای شیوع کرونا ویروس خواهد داشت.

وی ادامه داد: به زودی شرکتی در یکی از شهرک های صنعتی استان تهران با ظرفیت تولید ۵۰ تُن در روز کار خود را آغاز خواهد کرد.

استاندار تهران تاکید کرد: در این ایام هیچ مجوزی برای هیچ برنامه ای صادر نخواهد شد. برای ماه محرم نیز ظرف امروز و فردا در ستاد ملی مقابله با کرونا موضوع در دستور کار قرار می گیرد تا با رعایت شرایط خاصی و رعایت پروتکل ها مراسم اجرا شود.

استاندار تهران تاکید کرد: کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های حمل و نقل عمومی، رستوران ها، تالارها و پاساژها زیر ۴۵ درصد بوده لذا جلسه مشترکی در استانداری تهران با حضور نمایندگان دستگاه های قضایی و نظارتی برگزار خواهد شد تا شرایط به این افراد گوشزد شود. از سوی دیگر باید نسبت به افزایش کلینیک های سرپایی در بیمارستان های استان تهران برای دریافت مراقبت های سرپایی شهروندان اقدامات لازم انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.