داعش حمله تروریستی جدید انجام داد

خبرگزاری موارد عراق گزارش داد، الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای معاونت اطلاعات و مبارزه با مواد منفجره و نیروهای ویژه فرماندهی حشد در بخش نینوا عملیات بازرسی امنیتی را در روستای خویتله در جنوب البعاج انجام دادند.

حشد افزود: تجهیزات کشف شده شامل شش خمپاره، ۳۰ بمب چسبی، ۱۰۰ کپسول انفجاری می‌شوند.

همچنین میدل ایست نیوز گزارش داد: یک منبع امنیتی در صلاح الدین امروز دوشنبه از کشته شدن دو شهروند غیرنظامی و مجروح شدن ۵ نفر دیگر در حمله داعش در جنوب صلاح الدین خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: عناصر گروه تروریستی داعش اواخر شب گذشته به منازل مسکونی با تک تیرانداز حمله کرده و منجر به کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن ۵ نفر دیگر در روستای البو جواری در اطراف شهر الضلوعیه شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی به محض اطلاع در منطقه حاضر شدند و تروریست‌ها پس از درگیری با نیروهای امنیتی، پا به فرار گذاشتند.

منبع مذکور تاکید کرد که تحقیقات برای شناسایی جزئیات این حمله آغاز شده است.

پیش از این نیز حمله داعش به یک مجلس عزا در صلاح الدین، ۱۴ کشته و ۲۵ مجروح برجای گذاشته بود.

مناطق اطراف الضلوعیه از مناطق دارای نابسامانی امنیتی و کانون پنهان داعش هستند.

الضلوعیه در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد و در کرانه شرقی رود دجله واقع شده است و ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.