افراد بالای ۵۵ سال برای واکسیناسیون ثبت نام کنند

علی شریفی زارچی رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اظهار کرد: سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir از هم‌اکنون برای ثبت‌نام تمام افراد ۵۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۵ و قبل از آن) باز شد. کافی است با تلفن همراه یا کامپیوتر به این سایت مراجعه و پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند. بلافاصله فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر نمایش داده می‌شوند همچنین به ازای هر پایگاه، اولین روزی که نوبت خالی وجود دارد نمایش داده می‌شود.

او ادامه داد: افراد خودشان یکی از پایگاه‌ها را انتخاب و روز و ساعت دریافت واکسن را نیز تعیین می‌کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست؛ همچنین افراد ۵۵ سال به بالا برای ثبت‌نام نوبت اول نیازی به داشتن پرونده بهداشت ندارند. لازم به ذکر است افرادی که قبلا نوبت اول را دریافت کرده‌اند برای دریافت نوبت دوم نیازی به ثبت‌نام ندارند و جداگانه به آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه بر این، افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال (متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۴۴) که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند و در این استان‌ها پرونده بهداشت دارند می‌توانند بلافاصله ثبت‌نام کند. اگر ساکنان این استان‌ها قبلا پرونده بهداشت ندارند می‌توانند با تماس یا مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت، تشکیل پرونده داده و سپس برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

شریفی زارچی بیان کرد: شیوه ثبت‌نام بیماران دیابت نوع اول، استادان، کارکنان بانک، و سایر مشاغل پرخطر بلافاصله پس از دریافت کد ملی واجدان شرایط از سوی سازمان‌های ذیربط، در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.