اتحاد چین و هند برای کاهش قیمت نفت

هند به احتمال زیاد به عنوان سومین واردکننده نفت جهان برای پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی با چین همکاری خواهد کرد.

 

در واقع چینی‌ها در راستای تلاش برای پایین آوردن قیمت نفت در بازار جهانی در انبارهای استراتژیک نفت خود را باز کرده و هم‌اکنون پالایشگاه‌های این کشور به جای خرید از بازار جهانی دست به برداشت از این ذخایر می‌زنند.

گزارشات نشان می‌دهد که دولت هند هم می‌خواهد نیمی از ذخایر استراتژیک نفتی خود را با هدف جذب سرمایه‌گذاران خصوصی و بالا بردن حجم ظرفیت ذخیره سازی خود عرضه کند.

چین و هند برای پایین آوردن قیمت نفت دست به یکی می‌شوند

کلاید راسل، کارشناس رویتر، در این باره می‌گوید: عرضه ذخایر نفتی استراتژیک می‌تواند اقدام بزرگی از سوی واردکنندگان نفت که اتفاقاً نسبت به بالا رفتن قیمت در بازار جهانی حساس هستند، باشد تا بتوانند قیمت نفت تحویلی به پالایشگاه‌های خود را کاهش دهند. هند هم‌اکنون 36.5 میلیون بشکه نفت در انبارهای ذخیره نفت استراتژیک خود دارد.

لازم به ذکر است که هند طی سال جاری در میان کشورهای واردکننده نفت بیشترین انتقاد را به سیاست‌های تولید نفت اوپک پلاس داشته و گفته است از سیاست این گروه در کاهش مصنوعی عرضه به بازار با هدف بالا بردن قیمت نفت حمایت نمی‌کند.

در چندین مورد هم مقامات هندی به خاطر پایین بودن عرضه نفت به بازار جهانی و بالا بودن قیمت به اوپک پلاس انتقاد کرده و ابراز نگرانی کرده‌اند که بالا بودن قیمت نفت خام و حامل‌های انرژی در هند می‌تواند رشد اقتصادی این کشور را کاهش داده و روند بهبود تقاضای نفت در بازار جهانی را مختلف کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.