جنایتی که 50سال مخفی ماند!

روزنامه هاآرتص امروز جمعه تحقیقات مفصلی را که در این باره داشته، منتشر کرد. بر اساس این تحقیقات، اسنادی که به مدت 50 سال ممنوع الانتشار بوده، نشان می‌دهد که آنچه که در پشت پرده و به صورت مخفیانه رخ داده، اصولا با حقوق بشر و احکام و قوانین بین‌المللی در تضاد است.

 

این روزنامه عبری می‌نویسد: «در دل صحرای سیناء و بدور از چشم مردم، اسرائیل مخفیانه اردوگاه‌های بازداشت بی‌گناهان ایجاد کرده و صدها زن، کودک و مرد فلسطینی را برای ماه‌ها در این بازداشتگاه‌ها حبس کرده است، آن هم به دور از خانه‌ها و خانواده‌ها و زندگی روزانه آن‌ها».

بر اساس این گزارش، هیچ یک از این افراد متهم به چیزی نبوده‌اند و بعد از گذشت ۵۰ سال از دفن این اسناد رده بندی شده، این جنایت‌ها افشا می‌شود.
دو بازداشتگاه «ابو زانیمه» و «نحال» در سال 1971 به دور از انظار و در نهایت مخفی‌کاری در شبه جزیره سیناء ایجاد می‌شود، یکی از این بازداشتگاه‌ها برای خانواده‌های اعضای جنبش فتح که مظنون به دست داشتن در «عملیات تروریستم» بودند، در نظر گرفته شده بود، و دیگری نیز برای جوانان ساخته شده بود که بیکار بودند.

هاآرتص می‌نویسد که تصمیم به بازداشت فلسطینیان در آن مقطع توسط آرییل شارون، نخست وزیر اسبق رژیم و فرمانده کل وقت جبهه جنوب در ارتش صهیونیستی صورت گرفته است و او بین سال‌های 1971 و 1972 به منظور «ریشه کن کردن تروریسم» به نواز غزه که در آن وقت از این منطقه به عنوان «لانه فعال زنبورهای وحشی» یاد می‌شد، فرستاده شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.