خواننده زن معروف متهم شد

یک قاضی اسپانیایی از وجود مدارک کافی برای اثبات فرار مالیاتی شکیرا، همسر جرارد پیکه مدافع میانی تیم فوتبال بارسلونا خبر داد.

طبق اعلام این قاضی، مجموع مالیات‌هایی که این زن کلمبیایی ملزم به پرداخت آنها بوده و پرداخت نشده به ۱۴.۵ میلیون یورو می‌رسد و او در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از طریق جابجایی پول‌های خود به شرکت‌های مستقر در کشورهای دارای معافیت‌های مالیاتی، ارقام واقعی درآمدهایش را از مقامات اداره دارایی و خزانه‌داری اسپانیا مخفی نگه داشته است.

متهم شدن همسر ۴۴ ساله پیکه به تخلف مالیاتی در نتیجه شکایت دادستانی مدعی‌العموم اسپانیا صورت گرفته و تا کنون ۶ قفره فرار از پرداخت مالیات توسط او گزارش شده است.

علاوه بر ۱۴.۵ میلیون یوروی مالیاتی که شکیرا باید می‌پرداخت، اداره مالیات اسپانیا ۳ میلیون یورو هم به عنوان سود تعلق گرفته این ملبغ طلب کرده است.

با این حال امکان آغاز یک پروسه حقوقی طولانی مدت برای اثبات اتهامات او وجود دارد چرا که وکلایش مدعی هستند مدت سکونت این زن کلمبیایی در اسپانیا کمتر از آن بود که او را شامل پرداخت مالیات به دولت اسپانیا کند. طبق قوانین اسپانیا هر فرد خارجی که بیش از ۱۸۳ روز در این کشور اقامت اقامت داشته باشد مشمول پرداخت مالیات می‌شود و طبق ادعای دادستانی، شکیرا سال ۲۰۱۲ به مدت ۲۴۳ روز، در سال ۲۰۱۳ به مدت ۲۱۲ روز و در سال ۲۰۱۴ به مدت ۲۴۴ روز در اسپانیا سکونت داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.