ارتش لبنان به اسرائیل هشدار داد

روسیا الیوم گزارش داد، ژنرال «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در سخنان خود به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس ارتش این کشور تاکید کرد که نیروهای ارتش در مرزها برای مقابله با خطر دشمن اسرائیلی هوشیار باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به شرایط ناگوار لبنان ناشی از بحران اقتصادی و مالی و همه گیری کرونا تاکید کرد: با وجود همه بحران های پیاپی که هر روز شدیدتر می شود، نگاهها به نهاد نظامی کشور دوخته شده است که همچنان نقطه امید لبنانی ها است زیرا این نهاد ثبات کرده که یک نهاد ملی فراگیر است که اعتماد مردم و کشورهای جهان را جلب کرده است.

وی خطاب به نیروهای ارتش لبنان گفت: به کسی اجازه ندهید که از وضعیت ناگوار معیشتی برای زیرسوال بردن ایمان شما به میهن و نهاد نظامی خودتان سوء استفاده کند زیرا لبنان امانتی در دستان ما است و غرق کردن کشور در هرج و مرج و برهم زدن امنیت و ثبات آن تحت هیچ شرایطی جایز نیست.

ژنرال عنون افزود: ما با چالش های بیشتری روبرو خواهیم شد و نگذارید که فتنه به میهن ما نفوذ کند و نگذارید کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، به اهداف شوم خود برسند.

وی تاکید کرد: در میان همه این ماموریت های استثنایی، چشمان ارتش در مرزها برای مقابله با خطر دشمن اسرائیلی که اخیرا شدت تهدیدات خود علیه لبنان را افزایش داده و به جنگ جدید و ضربه زدن به ساختار همزیستی مشترک لبنان تهدید کرده است و نیز مقابله با تروریسمی که بدنبال فرصت برای ظهور مجدد است،باز خواهد ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.