دستور رئیس قوه قضائیه برای برخورد شدید با جرایم خشونت‌بار

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در شعب کشیک ۴ واحد قضایی در پایتخت، در جریان کم و کیف پرونده‌های ارجاعی به این واحدها و نحوه رسیدگی به آنها قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز یکشنبه (۳ مرداد)، از شعب کشیک دادسرای ناحیه ۲۷ تهران (ویژه قتل)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۶ (مجتمع قضایی بعثت) و دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳ (مجتمع قضایی شهید محلاتی) بازدید کرد.

این شعب از شعب کشیک ویژه قضایی بودند که در ایام تعطیلات ۶ روزه پایتخت که از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، به شهروندان خدمات قضایی ارائه می‌کردند.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدیدها با شنیدن حرف ها و درددل های برخی مراجعه‌کنندگان و پیگیری مشکلات آنها، به گفتگو با متهمان و همچنین دادیاران و بازپرسان این واحدهای قضایی پرداخت و در جریان آمار ورودی پرونده ها و کم و کیف آنها و نحوه و مدت زمان رسیدگی به هر پرونده قرار گرفت.

محسنی اژه‌ای در گفتگو با دادیاران شعب کشیک، از روند مکاتبات الکترونیکی مراکز قضایی با کلانتری‌ها و همچنین استعلام الکترونیکی سوابق متهمان، کسب اطلاع کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی گزارش ها در خصوص وقوع جرائم خشن و زورگیری ها در ایام اخیر، «حفظ امنیت مردم» را موضوعی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: با کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، با قاطعیت برخورد کنید.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مسئولیت قاضی در زمینه صدور «قرار»، تصریح کرد: تشخیص نوع قرار تامین در هریک از عناوین مجرمانه بر عهده قاضی رسیدگی کننده است و اوست که باید در این زمینه نظر نهایی را اعلام کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.