آقای خاتمی! اطلاعات اشتباه به شما دادند!

عصرایران در یادداشتی نوشت: سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفته است که « انتظار و مطالبه نخست از رئیس جمهور منتخب سروسامان دادن به فضای مجازی و راه‌اندازی اینترنت ملی است.»

دغدغه‌ها مختلف است اما آیا بهتر نیست مطالبه اصلی از جناب رئیسی در گام نخست بهبود شرایط زندگی مردم باشد. فعلا مردم به دنبال یک لقمه نان هستند و به غیر از رسیدن به یک زندگی عادی به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

اجازه بدهیم دولت سیزدهم با هر سیاستی که دارد ابتدا به سراغ معیشت مردم برود. تکلیف برجام را معلوم کند که تاثیر مستقیمی در شرایط اقتصادی مردم دارد. وقتی شرایط به سامان شد، آنگاه می‌شود از اینترنت ملی حرف زد.

در جایی دیگر حضرت آیت‌الله فرموده‌اند:« تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست.»

به عنوان کسی که به روسیه سفرکرده‌ام، می‌گویم اطلاعات داده شده به جناب خاتمی اشتباه است در این کشور هم توییتر وجود دارد و هم اینستاگرام و هم دیگر شبکه‌های اجتماعی. البته که آنها به دنبال رسیدن به اینترنت ملی خود هستند. 

آقای خاتمی! اطلاعات اشتباه به شما دادند! /مردم غم نان دارند نه اینترنت

شاید امام جمعه محترم ندانند اما بسیاری از جوانان این کشور امروز در اینستاگرام کسب و کاری برای خودشان راه انداخته‌اند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی از آنجا ارتزاق می‌کنند. اینکه ما شبکه‌های اجتماعی خودمان را داشته باشیم خیلی هم خوب است اما نمی‌شود یکباره همه شبکه‌های اجتماعی خارجی را بست و گفت بفرمایید این هم اینترنت ملی.

ابتدا باید جوانان دانشمند ما به صورت جدی و البته سال‌ها بر روی اجرای شبکه‌های اجتماعی مختلف کار کنند، برنامه‌های مختلفی را امتحان کنند و اجازه بدهند که ایرانی‌ها تا مدت‌ها از آنها بهره ببرند و بعد وقتی مردم به این شبکه‌ها اعتماد کردند، آن زمان به فکر مدیریت شبکه‌های اجتماعی خارجی باشیم.

کسی که شنا بلد نیست را در آب بیندازید، نجات پیدا نمی‌کند، خفه می‌شود. باید ابتدا گام به گام شنا را به او آموزش بدهید و بعد خودش به راحتی در استخر و دریا، شنا می‌کند و گلیم خودش را از آب در می‌آورد.

بازهم تاکید می‌کنم که نباید اولویت‌های کشور دچار اشتباه شود. امروز مهم‌ترین مسئله کشور معیشت است. باید رییس جمهور رئیسی از همان روزی که راهی پاستور می‌شود، برنامه اقتصادی خود برای مردم را اجرا کند.

مردم به اندازه کافی در این سال‌ها با مسائل مختلف دست و پنجه نرم کرده‌اند و بهتر است تا بهتر نشدن وضعیت اقتصادی کشور، باری به روی دوش اضافه نکنیم و ذهن مخدوش آنها را مخدوش‌تر نکنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.