مهم ترین چالش دولت سیزدهم در 100 روز اول

علی صوفی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین چالش برای دولت سیزدهم در صد روز اول چه خواهد بود، اظهار کرد: طبعا آقای رئیسی در انتخاب کابینه با چالش کارآمدی روبه رو است. در قدم اول او باید کابینه ای انتخاب کند که چالش های موجود در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را پاسخ بدهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد که کابینه سیزدهم بر طبق شعار های داده شده باید راهکارهای استراتژیکی برای همه مشکلات کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی توقعات و انتظارات زیادی ممکن است از طرف کسانی که از رئیسی در دوران انتخابات حمایت کردند، مطرح شود. عده ای می خواهند در کابینه ایشان حضور داشته یا سهمی داشته باشند. ایشان در این چالش باید خیلی مراقبت کنند که وارد حاشیه های جریان های سیاسی مختلف نشود.

صوفی تصریح کرد: او باید کابینه ای انتخاب کند که چهار سال همرای اش کنند و در این بین اهمیت تیم اقتصادی از دیگر کارشناسان بیش تر است؛ چراکه زمانی دولت سیزدهم می تواند پاسخ گوی مسائل اجتماعی باشد که مشکلات اقتصادی را رفع کرده باشد.

وی ادامه داد: باید مشکلات معیشتی مردم جبران شود. چالش های اصلی اقتصاد درزمینه تورم، سرمایه گذاری، بورس و نرخ ارز باید برطرف شود. قطعا همه این ها به نتیجه مذاکرات و رفع تحریم ها باز می گرد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه چالش های دولت سیزدهم به بحران ملی تبدیل شده گفت: از نظر مقطعی ما با بحران کم آبی و خشکسالی رو به رو هستیم. این موضوع در خوزستان مسئله آفرین شده است و در زمینه آب شرب مردم مشکلات جدی دارند. هم اکنون شاهد اعتراضاتی بودیم که کشته هم داده است. در صد روز اول رئیس دولت بعدی با این موضوعات درگیر است و باید به مردم پاسخ دهد.

وی افزود: در همان صد روز اول مسئله تحریم ها، ارزش پول ملی، بورس و تولید باید مشخص و موانعش برطرف شود. مسئله فساد که خودش مانع اصلی بر سر راه تولید و فعالیت های سالم است نیز باید توسط ایشان بررسی و ریشه کن شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.