بابک زنجانی اعدام می‌شود؟

حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دستخط گفت:قوه قضاییه در دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال پیشرفت کرد؛ دو سال اخیر، دوران طلایی بود.

وی افزود:در این دو سال بیش از ۶۰ قاضی سلب صلاحیت شدند و در این موارد شخص رئیس قوه قضاییه در دادگاه‌ها حضور داشتند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد:اولین نقطه‌ای که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دست گذاشت، تخلفات باستی‌هیلز بود.به خاطر فساد ستیزی رئیس قوه قضاییه بود که مردم در این انتخابات به وی رای دادند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم تصریح کرد: شخص ریاست قوه قضاییه با اذن رهبری اجازه یافت تا تخلفات انجام شده در آنجا را بررسی کند.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: شخص رئیس قوه قضاییه اولین کاری که نسبت به تخلفات صورت گرفته در این پرونده انجام داد، اعلام اشتباه کرد و پرونده را به دیوان عالی کشور ارجاع داد.

وی افزود: این پرونده، پرونده ساده ای نبود و شاید دو ماه طول کشید من شخصا تمام مدارک، اوراق و قوانین آن را مطالعه و در نهایت به وظیفه خود عمل کردم و رای قانونی را دادم و پس از آن آرای قبلی را که بر اساس آن شهرداری محکوم شده بود که آنجا را تفکیک کند و پروانه ساخت دهد و شهرداری هم به رای مربوطه هیچ اعتراضی نکرده بود، نقض کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم بیان کرد: این پرونده مصادف شد با تحولات قوه قضاییه که رئیس قوه قضاییه به موضوع ورود کرد و البته مخالفت هایی هم از سوی دستگاه ها و ادارات مختلف در این پرونده مطرح شد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: حکم اعدام «بابک زنجانی» قطعی است؛ اگر برای بازگرداندن اموال همکاری کند، ممکن است تخفیف بگیرد.

رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده طبری گفت:پرونده «طبری» خیلی حساس و سنگین بود و دیوان عالی کشور حق اینکه مجازات را تغییر دهد ندارد و فقط می تواند بگوید شکل دادرسی رعایت شده است یا خیر. رسیدگی‌ میزان جرم با دادگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم اظهار کرد: دیوان عالی کشور مرجع نهایی شکایت است. اکثر پرونده ها در استان ها قطعی می شود و ما چون باید نظارت کنیم به شهرستان ها می رویم و ایرادات پرونده ها را بررسی می کنیم.

وی افزود: پشتوانه من در رسیدگی به پرونده‌های سنگین، رئیس دستگاه قضا بوده است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه متاسفانه کمتر کسی سراغ یادگیری قانون می‌رود گفت: چرا کسی که بدون گواهینامه رانندگی می کند، جرم محسوب می شود، این قوانین باید اصلاح و از سیستم قضا حذف شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: به حاج قاسم ارادت داشتم؛ با روحیه‌ای که داشت، عاقبت کارش شهادت بود.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: سخت‌ترین دوران دولت‌ها برای ما، دولت فعلی بود که وعده‌هایی داد و محقق نشد، رئیس جمهور منتخب پای وعده‌هایش بایستد.

وی افزود: امیدی که در دل مردم نسبت به دستگاه قضا روشن شده، نباید از بین برود.

رئیس  دیوان عالی کشور تصریح کرد: رئیس جدید قوه قضاییه باید مردمی باشد و درد دل مردم را گوش دهد و به حقوق مردم توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در مورد حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ریاست جدید قوه قضاییه گفت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بسیار انسان پر کاری است و دیوان عالی کشور در کنار وی خواهد بود.

وی درباره ماجرای تاثیرگذاری یک وکیل زن بر یک قاضی و برخورد با طرفین تصریح کرد: من در جلسه خصوصی مطرح کرده بودم و با قاضی پرونده هم‌برخورد شد.

رئیس دیوان عالی کشور درباره دوران طلبگی و ازدواجش گفت: دوران طلبگی من یک دوران استثنائی بود.کل پول من که می خواستم ازدواج کنم ۲ هزار تومان بود. با ۲ هزار تومان ازدواج کردیم و همه خرج شد و هیچ پولی نداشتیم. پدر ما هم هیچ چیزی نداشت. خانم من از خانواده ای به خانه من آمد که مرفه بود و من هیچ چیزی نداشتم.

بابک زنجانی اعدام می‌شود؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.