تلاش اسرائیل برای جلوگیری از احیای برجام

روزنامه واشنگتن‌تایمز گزارش داد، رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر قانونگذاران هر دو حزب آمریکا به فلسطین اشغالی، آنها را برای رد توافق هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار داده‌اند.

 

سفر هیأت کنگره آمریکا

در هفته‌های گذشته، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی برای رایزنی با کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی درباره ایران به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند.

پایگاه صهیونیستی آی‌۲۴ گزارش داده «گئورگی میکس»، رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا سرپرستی هیأتی متشکل از ۱۰ قانونگذار جمهوری‌خواه و دموکرات را در این سفر به عهده داشته است.

پیام کابینه نفتالی بنت درباره برجام

روزنامه واشنگتن‌تایمز می‌گوید کابینه جدید رژیم صهیونیستی در آن دیدار از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان خواسته از تلاش‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام حمایت نکنند.

«نیکول مالیوتاکیس»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که یکی از اعضای هیئت کنگره آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی بود به واشنگتن‌تایمز گفت: «آنها تمایل ندارند ایالات متحده وارد توافق هسته‌ای شود.»

وی اضافه کرد: «به نظرم، شنیدن این مسئله برای هیئتی که عازم اسرائیل شده بود، به خصوص آنهایی که حامی توافق هسته‌ای بودند اهمیت داشت.»

واشنگتن‌تایمز نوشته میکس، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی در آن سفر بار دیگر بر تعهد آمریکا به اسرائیل تأکید کرده و گفته که هدفش از سرپرستی این هیئت از هر دو حزب آمریکا تأکید بر غیرحزبی بودن حمایت از اسرائیل بوده است.

«اندی بار»، نماینده ایالت کنتاکی که یکی دیگر از اعضای هیئت کنگره بوده گفته بزرگترین نتیجه این سفر اطلاع یافتن از این بوده که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی دیدگاهی مشابه با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق این رژیم درباره ایران دارد.

اندی بار که جمهوری‌خواه است گفت: «دموکرات‌ها سعی داشتند مخالفت اسرائیل با توافق هسته‌ای را به نتانیاهو ربط بدهند، اما ماجرا اینطور نیست- اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران مخالف است، چون توافق بدی است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.