صدور حکم جلب ۱۳ مقام بهداشت در ذی‌قار

به نقل از سایت خبرگزاری عراقی "واع"، براساس سند منتشر شده از سوی دادگاه تحقیقات ذی‌قار، دستور بازداشت ۱۳ مقام در حوزه سلامت استان ذی‌قادر از جمله صدام الطویل، مدیر اداره بهداشت این استان در خصوص آتش‌سوزی در بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) صادر شد.

پیش از این، «احمد غنی الخفاجی»، استاندار ذی‌قار با درخواست کناره‌گیری «صدام صاحب الطویل»، مدیر اداره بهداشت این استان موافقت کرده بود.

در سندی که توسط دفتر استانداری استان ذی قار منتشر شده، الخفاجی با قبول کناره‌گیری الطویل، «سعدی کاظم راضی»، را به عنوان سرپرست اداره بهداشت ذی قار معرفی کرده است.

در حالی‌که مسؤولان وزارت کشور و بهداشت عراق احتمال می‌دهند به دلیل ادامه عملیات بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه، شمار جان‌باختگان و مصدومان به بیش از ۱۲۰ نفر برسد، براساس آخرین آمار، تعداد قربانیان این حادثه به ۹۲ تن رسیده است.

میدل ایست نیوز نیز گزارش داد: مسؤولان وزارت کشور و بهداشت عراق احتمال می‌دهند به دلیل ادامه عملیات بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه، شمار جان‌باختگان و مصدومان به بیش از ۱۲۰ نفر برسد، این در حالی است که تجمع خانواده‌های قربانیان در برابر اداره پزشکی قانونی ناصریه برای آگاهی از سرنوشت خویشاوندان خود ادامه دارد.

تا به این لحظه، ۳۰ جسد مجهول الهویه وجود دارد که در انتظار انجام اقدامات پزشکی قانونی برای اطلاع از هویت این اجساد است.

در همین رابطه، «احمد الاسدی»، ناظر عملیات نجات و اطفای حریق در بیمارستان امام حسین (ع) اظهار کرد: مرکز قرنطینه بیماران مبتلا به کووید ـ ۱۹ در بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) از کانکس‌های از پیش ساخته شده تشکیل می‌شد که ماده‌ای قابل اشتعال به شمار می‌رود و تنها یک در، برای ورود و خروج داشت، امری که این مرکز را تبدیل به کوره آتشی کرد که انگار قربانیان در داخل آن انداخته شده بودند.

الاسدی افزود: این مکان به عنوان مرکز قرنطینه بیماران کرونایی در داخل بیمارستان ساخته شده بود اما هیچ کدام از شروط ایمنی و سلامت در آن رعایت نشده از جمله موادی که این کانکس‌ها از آن ساخته شده بود. این مرکز قرنطینه از ۲۰ کانکس‌ آهنی تشکیل شده که ۲۰ خانواده در درون آن جای داده شده بود. این مکان دو در داشت که یکی بسته بود و قربانیان نتوانستند از آن خارج شوند و دومی نیز نسبتا دور بود و آتش همه جا را فراگرفته بود.

وی اظهار کرد: مواد استفاده شده در این مرکز قرنطینه به گسترش دامنه آتش کمک کرد، کما اینکه هیچ گونه منبعی برای تهویه هوا در آنجا وجود نداشت، معتقدیم برخی قربانیان پیش از آنکه آتش به آنها برسد، دچار خفگی شده‌اند.

صدور حکم جلب ۱۳ مقام بهداشت در ذی‌قار/ تعداد کشته‌ها به ۹۲ تن رسید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.