فشار آمریکا بر چین افزایش یافت

سی.ان.بی.سی گزارش داد، ماه گذشته میلادی نیز وزارت بازرگانی آمریکا نام پنج شرکت و طرف چینی دیگر  را به فهرست سیاه این تحریمها از بابت ادعای کار اجباری در این منطقه غرب دور چین اضافه کرده بود.

 

منابع اظهار کردند، این تحریم‌های اعمال شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا بخشی از تلاش‌های دولت بایدن به منظور پاسخگو کردن چین در قبال موارد نقض حقوق بشر است.

چین اتهامات مطرح شده علیه خود در خصوص وقوع نسل کشی و کار اجباری در سین کیانگ را رد و تصریح کرده سیاست‌هایش در قبال این منطقه به منظور مقابله با جدایی طلبان و افراطگران مذهبی که به دسیسه چینی برای حمله پرداخته و به تنشها بین اعضای قوم عمدتا مسلمان اویغور و اعضای قوم هان دامن زدند ضروری هستند.

سفارت چین در واشنگتن به درخواست برای اظهار نظر پاسخ فوری نداد.

یکی از منابع گفت، این وزارتخانه برنامه دارد تا نام ۱۴ شرکت چینی دیگر را به فهرست تحریمها از بابت سواستفاده های حقوق بشری گزارش شده در سین کیانگ اضافه کند.

هویت شرکتهایی که قرار است نامشان به این فهرست اضافه شود مشخص نشده است. بر اساس این گزارش همچنین قرار است چند شرکت متعلق به کشورهای دیگر نیز نامشان به فهرست سیاه تحریمهای این وزارتخانه اضافه شود.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده و وزارت بازرگانی آمریکا هم به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اقدام اخیر نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هدفش تحت فشار قرار دادن چین از بابت آنچه که دولت آمریکا موارد در حال وخامت سواستفاده های حقوق بشری علیه جمعیت اویغور در سین کیانگ خوانده، است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.