نمکی: واکسیناسیون عمومی کرونا از فردا با قدرت آغاز می شود

 

سعید نمکی امروز ۱۸ تیر در ۳۶مین آیین پویش راه سلامت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: با وجود اینکه در بحث خرید واکسن کرونا دوستان و دشمنان، کم کاری کردند اما از فردا با تزریق روزانه ۴۰۰هزار دوز واکسن با قدرت تمام واکسیناسیون کرونا شروع می شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های نمونه در بحث مقابله با کرونا با وجود تمام ترددهای مرزی است، تصریح کرد: به دلیل شرایط جغرافیای این استان شرایط تبدیل شدن به یک استان توریست سلامت را دارد.

وی با اشاره به اینکه با وجود تحریم ها و کمبود ها به دلیل بیماریابی و درمان سرپایی موج چهارم را با کمترین مرگ و میر پشت سر گذاشتیم، خاطر نشان کرد: از دو ماه پیش با نقطه یابی کانون های ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان غربی، یزد، قم، هرمزگان توانستیم از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت اظهارکرد: در فروردین ماه سال ۹۹با وجود دستور سریع رهبری برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت تاکنون قسمت قابل توجهی ازاین اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است.

نمکی با اشاره به اینکه امروز کشور به صادر کننده ماسک و لوازم بهداشتی و دستگاه اکسیژن ساز تبدیل شده است، یاد آورشد: در یک سال گذشته ۱۶۰ دستگاه سی تی اسکن، ۴۰۰ آزمایشگاه تشخیص مولکولی و ۴۹۰ دستگاه اکسیژن ساز در سطح کشو نصب شده است.

وزیر کشور با تاکید به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، اظهارکرد: در چند روز گذشته ۳ دستگاه اکسیژن ساز نیز در بیمارستان های سیستان و بلوچستان نصب شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز تولید داخلی دارو ۹۲درصد افزایش یافته و ۳۰درصد با وجود کرونا از واردات دارو دارای مشابه داخلی جلوگیری شده است.

در ادامه به صورت ویدیو کنفرانس چند طرح بهداشتی از جمله ورزشگاه چند منظوره نشاط ارومیه، ازمایشگاه مرکز بهداشت مهاباد، کلینیک تخصصی بوکان، مرکز مهارت های بالینی ، آزمون و اتاق های عمل جراحی اعصاب بیمارستان امام خمینی ارومیه افتتاح شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.