سایت تیم ترامپ ساعاتی بعد از راه‌اندازی هک شد

سایت جدیدی که توسط تیم نزدیک به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا راه‌اندازی شده بود ساعاتی بعد از راه‌اندازی هک شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد وب‌سایتی که توسط «جیسون میلر»، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ راه‌اندازی شده بود در همان روز رونمایی هک شد.

میلر در گفت‌وگویی با رویترز مدعی شده مشکل ظرف چند دقیقه شناسایی و برطرف شده و تنها کسی که هکر توانسته انجام دهد تغییر دادن نام چند کاربر بوده است. 

میلر قبلاً هم وب‌سایت دیگری برای ترامپ راه‌اندازی کرده بود که به فاصله کمتر از یک ماه از فعالیتش بسته شد.

آن صفحه با نام "From the Desk of Donald J. Trump " چهارم مه (۱۴ اردیبهشت) ماه‌ها بعد از آن راه‌اندازی شد که رئیس‌جمهور سابق آمریکا از فیس‌بوک و توییتر منع شده بود.

پس از حملات مرگبار روز ۶ ژانویه طرفداران ترامپ به کنگره، شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ‌چت تصمیم گرفتند تمامی صفحات رئیس جمهور سابق آمریکا در این شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنند.

این شبکه‌های اجتماعی معتقد بودند که ترامپ از این شبکه‌ها برای ترویج خشونت استفاده کرده، ادعایی که رئیس‌جمهور سابق آن را رد کرده است.

همچنین ماه پیش شرکت فیسبوک اعلام کرد که حساب کاربری «دونالد ترامپ» در این شبکه اجتماعی را برای مدت دو سال از تاریخ ۷ ژانویه که تعلیق آن آغاز شده بود، ادامه خواهد یافت.

ترامپ در واکنش به تصمیم فیسبوک برای تعلیق حساب کاربری‌اش تا سال 2023، آن را اقدامی «توهین آمیز» توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.