محور نخستین گفتگوی تلفنی پوتین و بنت

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بنت در ماه گذشته، با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. 

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی و همچنین دفتر نخست‌وزیری این رژیم، دو طرف در این تماس در خصوص برخی از مسائل امنیتی و سیاسی و همچنین موضوع نظامیان صهیونیست که در نوار غزه در اسارت حماس قرار دارند، صحبت کردند.

دفتر بنت اعلام کرد: نخست‌وزیر (رژیم صهیونیستی) از رئیس‌جمهور روسیه به دلیل نقش این کشور در حفظ ثبات منطقه و کمک او در مذاکرات در خصوص زندانیان و مفقودان تشکر کرد.

طبق گزارش‌ها، دو طرف همچنین توافق کردند به زودی با یکدگیر دیدار کنند.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام ۲۳ خردادماه از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت، منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی برعهده بگیرد، البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد دوام بیاورد.

با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» پس از دوازده سال از کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.