واکنش جهانپور به واکسیناسیونِ ایرانیان در ارمنستان

کیانوش جهانپور در خصوص این موضوع که تعدادی از مردم برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر می‌کنند، گفت: در برخی از کشورهای همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است.
وی افزود: این کشور واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن‌ها را مورد استفاده قرار نداده اند و از آنجایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند،  به توریست‌هایی که به آنجا سفر می‌کنند، تزریق می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است واکسن‌هایی که در این کشور به توریست‌ها زده می‌شود، تاریخ مصرف گذشته باشد؟، توضیح داد: خیر، واکسن‌ها تاریخ مصرف گذشته نیستند و برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد آن‌ها را به توریست‌های خارجی با پاسپورت تزریق می‌کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه در برخی دیگر از کشورهای همسایه ما هم وضع به همین گونه است و در حال حاضر کشوری داریم که سرعت واکسیناسیون در آن یک دهم ایران است، افزود: در این کشورها از واکسیناسیون استقبال عمومی صورت نگرفته است و تاریخ انقضاء واکسن‌ در حال اتمام است و ممکن است در برخی از شهرهای عراق هم شاهد این وضعیت باشیم.
جهانپور در خاتمه عدم استقبال مردم برخی از کشورهای منطقه از واکسیناسیون و تزریق واکسن‌های مازاد به توریست‌ها را از معضلات این کشورها دانست و تاکید کرد که این موضوع را نباید به عنوان نقطه این قوت این کشورها حساب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.