تصاویری از مدرنترین پایگاه نظامی مصر در مدیترانه

روسیا الیوم گزارش داد، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور پایگاه "۳ ژوئیه" را در دریای مدیترانه افتتاح کرد. این پایگاه مدرنترین پایگاه نظامی مصر به شمار می‌رود.

پیشرفته‌ترین پایگاه نظامی مصر در مدیترانه افتتاح شد/عکس

 طبق این گزارش، این پایگاه با حضور محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی افتتاح شد.

پیشرفته‌ترین پایگاه نظامی مصر در مدیترانه افتتاح شد/عکس

راضی در این باره گفت: این پایگاه در منطقه جرجوب قرار دارد و هدف از احداث آن، تامین امنیت کشور در منطقه راهبردی شمال و غرب و حفاظت از تاسیسات اقتصادی و تامین امنیت خطوط دریایی و نقش‌آفرینی در امنیت این دریا با به کارگیری یگان‌های رزمی دریایی و زیردریایی است.

پیشرفته‌ترین پایگاه نظامی مصر در مدیترانه افتتاح شد/عکس

وی همچنین تاکید کرد: پایگاه ۳ ژوئیه در چارچوب طرح توسعه همه‌جانبه نیروهای دریایی ساخته شده است و ماموریت دارد تا ضمن پشتیبانی لجستیک از نیروهای مصری در دریای سرخ و مدیترانه با چالش‌های پیش روی منطقه از جمله عملیات قاچاق و مهاجرت غیرقانونی مقابله کند.

در همین حال، العین الاخباریه اعلام کرد که این پایگاه جدید سومین پایگاهی است که از سال ۲۰۱۷ و در دوره سیسی افتتاح می‌شود.

غریب عبد الحافظ، سخنگوی نظامی نیروهای مسلح یمن ویدئویی را از داخل این پایگاه در فیسبوک منتشر کرد که در شهرک "النجیله" در ۷۰ کیلومتری غرب شهر "مرسی مطروح" واقع شده است.

وی در این باره گفت: نیروی دریایی ما دارای قدرت دریایی پیشرفته است که به آن این امکان را می‌دهد تا کسانی که وسوسه می‌شود منافع ملی ما را تهدید کنند؛ باز دارد.

در همین حال، سرلشکر سمیر فرج، کارشناس استراتژیک مصری با اشاره به اهمیت نظامی و استراتژیک پایگاه سوم ژوئیه به العین الاخباریه گفت: پایگاه ۳ ژوئیه پس از تأسیس پایگاه نظامی محمد نجیب در ژوئیه ۲۰۱۷ پایگاه برنیس در ژانویه ۲۰۲۰، سومین پایگاه نظامی از زمان به دست گرفتن قدرت توسط سیسی است.                    

وی افزود: این پایگاه دریایی مطابق با آخرین کد برای ایجاد پایگاه‌های نظامی نیروی دریایی در جهان ایجاد شده و هدف آن تأمین جهت استراتژیک شمال در دریای مدیترانه و جهت غرب به لیبی است.

طبق این گزارش، پایگاه ۳ ژوئیه؛ بزرگترین پایگاه نظامی "دریای-هوایی" ارتش مصر به شمار می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.