وزرای دفاع افغانستان و آمریکا گفتگو کردند

 «بسم الله خان محمدی» وزیر دفاع افغانستان، شامگاه پنج‌شنبه در مکالمه‌ای تلفنی با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود، بر لزوم همکاری و تقویت نظامی میان دو کشور تاکید کرد.

طلوع نیوز با بیان آنکه دوطرف بر لزوم همکاری استراتژیک و نظامی تاکید کردند، افزود: «وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نیرو‌های امنیتی افغانستان را مورد تمجید قرار داد و بر لزوم همکاری طولانی‌مدت میان دو کشور در زمینه تامین تجهیزات، آموزش حرفه‌ای، و تعامل طولانی با مردم و دولت افغانستان تاکید کرد.»

نیرو‌های خارجی قرار است تا قبل از ۱۱ سپتامبر سال جاری همزمان با سالگرد حادثه یازده سپتامبر، خاک افغانستان را ترک کنند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر اعلام کرد با وجود خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، واشنگتن قصد ترک کامل این کشور را ندارد. این سخنان با واکنش سریع گروه‌های مختلف در کابل از جمله طالبان مواجه شده است.

رئیس کمیته نیرو‌های مسلح آمریکا در سخنانی بر مسأله بی‌ثباتی افغانستان با وجود حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور تأکید کرد و گفت: «پس از گذشت ۲۰ سال، نیرو‌های آمریکایی افغانستان را با ثبات‌تر نکردند.»

پیش از آن نیز وزارت خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرده بود: «به تلاش هایمان برای ایجاد راه‌هایی برای خروج افرادی که با نیرو‌های ما در افغانستان همکاری داشتند، پیش از تکمیل خروج نیروهایمان ادامه می‌دهیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.