تقوی: یکدست شدن حاکمیت و قوا بسیار مثبت است

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی  در خصوص سهم‌خواهی نمایندگان مجلس از سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: آقای رئیسی اعلام کرده است که کابینه خود را براساس سهم‌خواهی و یا روابط انتخاب نخواهد کرد. ایشان اصل شایسته‌سالاری را دنبال می‌کند و در کارنامه مدیریت قوه قضاییه ایشان هم همین را شاهد بودیم. 

وی افزود: لیست‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، مستند نیست. هنوز نزدیک‌ترین افراد به رئیسی نیز نمی‌دانند که ایشان چه شخصی را برای چه سمتی انتخاب خواهد کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس بیان کرد: یکدست شدن حاکمیت و قوا بسیار مثبت است اگر قوا با یکدیگر درگیر باشند، کار پیش نخواهد رفت. امیدواریم از این پس شاهد جدال بین قوا نباشیم و هماهنگی بین قوا و دستگاه‌ها موجب پیشرفت امور شود. اما سلیقه‌ها و دیدگاه و نظرها برای اداره کشور یکی نیست؛ یعنی در یک جناح و یک گروه نیز نظرات متفاوت است و مشورت صورت می‌گیرد و تضارب آرا ایجاد می‌شود و نتیجه به دست می‌آید. 

وی اضافه کرد: به نظر من اینکه قوا هماهنگ و همراه باشند و در مسائل کلی با یکدیگر هم نظر باشند، نقطه قوت است.

تقوی با اشاره به همکاری مجلس با دولت سیزدهم گفت: مجلس تصمیم دارد با همه وجود به آقای رئیسی کمک کند. هر کجا ایشان مشکل یا کمبود قانون داشته باشد یا اصلاح قانون نیاز باشد، کمک می‌کنیم و وظیفه خود را انجام خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.