اتهام تازه چین علیه آمریکا

به نقل از سایت شبکه المیادین، جیانگ دوان، رئیس هیئت دیپلماتیک چین در مقر سازمان ملل در ژنو گفت: جرائمی که آمریکا و کشورهای غربی مرتکب شده‌اند جرائم کشتار جمعی هستند و باید تحقیقات فراگیری درباره آنها انجام شود.

دیپلمات چینی همچنین از جامعه جهانی خواست تحقیقات فراگیر، بی‌طرفانه و عمیق درباره جرائم کشتار جمعی با هدف برچیدن نژادپرستی، تبعیض نژادی و دیگر میراث‌ این جرائم ترتیب دهد.

جیانگ دوان گفت: کشتار جمعی جنایت بین‌المللی خطرناکی است که همه جهان به آن اذعان دارند و همچنان پیامدهای ویرانگر آن امروز حس می‌شود.

او توضیح داد، در آمریکا ساکنان اصلی و بومیان این کشور در معرض طرد از سرزمین‌شان و کشتار در طول آنچه توسعه طلبی غربی در حدود ۱۰۰ سال پس از تشکیل این کشور خواند، قرار داشتند و تعداد آنها از پنج میلیون تن در پایان قرن پانزدهم به ۲۵۰ هزار تن در ابتدای قرن بیستم رسید.

این دیپلمات چین درباره کانادا نیز گفت، بیش از ۱۵۰ هزار کودک از ساکنان اصلی به اجبار به مدارسی داخلی فرستاده شدند و دست‌کم ۳۲۰۰ تن از آنها تا حد مرگ در معرض آزار و اذیت قرار گرفتند.

جیانگ دوان تاکید کرد: این تنها تعدادی اندک از شمار بالای ساکنان اصلی است که به دلیل کشتار جمعی در کانادا جان خود را از دست دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.