کره شمالی آب پاکی روی دست آمریکا ریخت

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر خارجه کره شمالی طی سخنانی گفت که کشورش حتی حاضر به بررسی ادامه مذاکرات هسته‌ای با آمریکا هم نیست.

بر اساس این گزارش، «ری سان گوون» با ستایش اظهارات روز گذشته «کیم یو یونگ» خواهر رهبر کره شمالی در خصوص عدم آمادگی پیونگ‌یانگ برای مذاکره با آمریکا، گفت: ما حتی امکان هرگونه تماس با ایالات متحده را بررسی نمی‌کنیم، چه رسد به داشتن آن، که (چنین مذاکراتی) ما را به جایی نخواهد رساند، فقط وقت گرانبهایی را تلف می‌کنیم.

لازم به ذکر است، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی دیروز سه‌شنبه ۲۲ ژوئن (اول تیر) چشم‌انداز از سرگیری زودهنگام دیپلماسی با ایالات متحده را رد کرد و گفت که انتظارات آمریکا از مذاکرات، «آن‌ها را به ناامیدی بیشتری فرو خواهد برد».

کیم این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اظهارات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر اینکه این کشور هم باید برای گفتگو و هم برای رویارویی آماده باشد، به‌عنوان «سیگنال های قابل توجه» توصیف کرده بود.

طبق گزارش آژانس مرکزی خبری کره شمالی، کیم یو جونگ تاکید کرده بود: به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا ممکن است شرایط را به گونه‌ای تفسیر کند که برایش دلگرم‌کننده باشد. داشتن انتظارات بیهوده آمریکایی‌ها را ناامیدتر خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.