خبر مهم سرلشکر باقری درباره واکسن کرونای میلاد

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در آئین اعطای نشان " شفاء " و تجلیل از خانواده های معظم شهدا و  کارکنان فعال نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: امروز به امر فرماندهی معظم کل قوا این مراسم برای قدردانی از مجاهدت و ایثارگری شهدای مدافع سلامت، فرماندهان و مدیرانی که در مسیر مقابله با ویروس کرونا تلاش کردند ، برنامه ریزی و برگزار گردیده است و بنده نیز به نیابت از فرماندهی معظم کل قوا در این مراسم جهت اعطای نشان و قدر دانی حضور دارم.

وی با اشاره به حضور پر شکوه مردم در حماسه انتخابات ۲۸ خرداد گفت: ۲۸ خرداد حماسه دیگری از حضور آگاهانه ملت ایران بود که به کوری چشم دشمنان وارد عرصه شدند و با بصیرت سرنوشت کشور را تعیین کردند.

سردار باقری با تاکید بر اهمیت نقش دولت در حل مشکلات گفت: امیدواریم دولت آینده، بتواند به یاری خداوند با همکاری مردم بهتر از گذشته مشکلات و مسائل کشور را پیگیری کند و در سیاست خارجی با عزت و سربلندی بیشتر و همچنین در حوزه رفاه و امنیت کشور در کنار نیروهای مسلح بتوانند به خدمت شایسته تری بپردازد.

وی افزود: هنگامی که بیماری کووید۱۹ در کشور ما پدیدار شد می توانست مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته موجب غافلگیری و عقب ماندگی بخش های بهداشت و درمان زمینه ساز مشکلات دیگر بخش های مختلف کشور و سرگردانی مردم شود؛ اما به حمدالله ملت ایران که در دفاع مقدس و سایر صحنه‌های سخت آبدیده هستند، توانستند به خوبی با مسئولیت پذیری و تعامل با بخش بهداشت و درمان کشور بر این مشکل فائق بیایند و سربلند در این عرصه به تلاش خود ادامه دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان گفت: با وجود تمامی تحریم‌های جنایتکارانه که حتی حوزه بهداشت و درمان را نیز دربر می گرفت، در کشور ما حتی یک روز هم پیش نیامد که بیماری دچار سردرگمی یا کمبود امکانات و یا تخت بیمارستانی شود. 

وی افزود: با الطاف الهی ، تمامی مشکلاتی که در این عرصه به وجود آمده است  مدیریت و امروز کشور در تراز جهانی حائز عزت، افتخار و سربلندی شده است.

سرلشکر باقری  اعطای نشان شفا به مدافعان سلامت را بیانگر رضایت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا از نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: نیروهای مسلح در اجرای امر فرماندهی معظم کل قوا همانند تمامی صحنه هایی که کشور با بحران و مشکلی مواجه می‌شد با قدرت به میدان آمده و در حوزه های مختلف، به مقابله با شیوع بیماری کرونا پرداختند؛ البته نیروهای مسلح در عین حال مسئولیت اصلی دفاع و امنیت کشور را نیز عهده دار بودند و در آن عرصه هم لحظه ای غفلت نکردند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در بخش های مختلف وارد عرصه کمک به حوزه بهداشت و درمان شدند، گفت: نیروهای مسلح از طریق توسعه تخت های بیمارستانی، ایجاد بیمارستان های سیار و صحرایی توانستند در آن روزهای نخست شیوع این بیماری ناشناخته به بخش بهداشت و درمان کشور که تحت فشار مضاعفی قرار گرفته بود به سرعت کمک کنند و زمینه مراقبت، درمان و کنترل بیماری را در سطح کشور فراهم آورند.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش در بخش کیت‌های آزمایشگاهی، ساخت داروهای گوناگون، ساخت واکسن پیشگیری و سایر حوزه های پیشگیری و درمانی درخشش فراوانی داشتند؛ واکسن میلاد وزارت دفاع امروز در زمره واکسن های موفق کشور قلمداد می شود که ان شاالله در آینده نزدیک به مصرف عمومی در سطح کشور خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین تحقیقاتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی سپاه و ارتش و سایر بخش ها در موضوعات گوناگون پیشگیری و مقابله با این بیماری از خود به نمایش گذاشتند نیز قابل توجه و قدردانی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اقدام بسیج مستضعفین در اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح با حضور انبوه صدها هزار بسیجی قهرمان در سراسر کشور در حوزه کنترل بیماری و عوارض آن و رسیدگی به بیماران و خانواده ها به طور شبانه‌روزی انجام گرفته و همچنان ادامه دارد و توانسته در کنترل توسعه بیماری و عوارض آن کاملا موفق عمل کند.

وی افزود: در حوزه کمک‌های مومنانه ملت عزیز ایران به سرعت ورود کردند و با مدیریت سازمان بسیج توانستند بسیاری از مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه را کنترل کنند؛ همچنین بسیاری از بخش های دیگر نیروهای مسلح نیز در این رابطه در کنار دولت قرار گرفته و خدمت رسانی کردند؛ این در حالی است که تمامی مرزها، امور امنیتی کشور، مسائل آموزشی، رزمایش‌ها مأموریت‌ها و مسئولیت‌های نیروهای مسلح بدون حتی یک روز وقفه در حال انجام بوده و هست.

سرلشکر باقری گفت: نیروی انتظامی  در برقراری امنیت، مقابله با برخی نابسامانی ها در قاچاق کالا، کنترل ترافیک جاده‌ای، ایجاد نظم و انضباط شهری به طور شبانه روز در حال فعالیت است و در سایر زمینه هایی که نیروهای مسلح در آن ورود کردند توانستند منشا خدمات ارزشمندی در سطح کشور شوند.

وی ادامه داد: بخش بهداشت و درمان کشور همواره کمک نیروهای مسلح را به مثابه یک عامل اساسی در کنترل فشارها و مدیریت مناسب عنوان کرده و قدردان آن هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بنده نیز از فرماندهان و همه کارکنان بخش بهداشت و درمان نیروهای مسلح به ویژه خانواده های معزز شهدای حوزه سلامت که توانستند چنین خدمت شایسته‌ای را به انجام برسانند تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: امر فرماندهی معظم کل قوا در اعطای نشان شفا و تقدیر از فرماندهان و مدیران بیانگر رضایت ولی امر مسلمین از تلاش‌ها و عملکرد عزیزان ما در این حوزه است که انشاالله موجب رحمت و عنایت خداوند متعال نیز خواهد بود.

سرلشکر باقری در پایان با بیان اینکه آرزومندم که هرچه زودتر این بیماری  از کشور رخت بر بسته و سایه این ویروس منحوس از سراسر جهان کوتاه شود، عنوان کرد: ان شاالله ملت عزیز ما پس از حماسه باشکوه انتخابات در اوج سلامتی و موفقیت بتوانند مسیر ارتقاء و اعتلای انقلاب اسلامی و آرامش سربلندی کشور را به نحو احسن دنبال نماید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.