زمان واکسیناسیون معلمان، اساتید و دانشجویان

دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، گفت: آموزش برای ما بسیار مهم است؛ چه در مقاطع آموزش و پرورش و چه در دانشگاه‌ها. خدا را شکر نمی‌توانیم بگوییم بازگشایی؛ چراکه عملا آموزش‌های ما به صورت مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها وجود داشت و معلمان و اساتید بسیار زحمت کشیدند.

وی افزود: ما می‌خواهیم حضور افراد را در مدارس و دانشگاه‌ها داشته باشم. واقعا کیفیت آموزش‌های مجازی به اندازه آموزش حضوری نبوده است. اگرچه همه زحمات زیادی کشیده‌اند. بر این اساس مرداد ماه معلمان‌مان واکسینه می‌شوند تا از مهر ماه حضور دانش آموزان را در مدارس داشته باشیم.

لاری ادامه داد: همچنین جلساتی با وزارت علوم داشتیم که برای بازگشایی دانشگاه ها تصمیم‌گیری شد. در عین حال ۲۰۰ هزار نفر اساتید و پرسنل دانشگاه داریم که آنها هم مرداد ماه واکسینه می‌شود. همچنین حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور داریم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد،  گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی که بالینی بودند، واکسینه شدند، اما سایر دانشجوهایمان که بالینی نبودند، مانده‌اند. ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در شهریور ماه واکسینه می‌شوند، مهر ماه نیز یک میلیون، آبان ماه یک میلیون و در آذر هم مابقی واکسینه می‌شوند. ما یک سناریو و برنامه ای برای آموزش حضوری دانشجویان به صورت شناور داریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.