اعلام آمادگی وزیر صمت برای بازگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(سه‌شنبه) کمیسیون، کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت: در این جلسه وضعیت بازار مرغ، تخم مرغ و محصولات پروتئینی بررسی شد. همچنین بحث‌هایی در مورد تعیین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در گرفت. رئیس کمیسیون به وزیر صمت پیشنهاد داد که هرچه سریع‌تر در زمینه تعیین تکلیف شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اقدام کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس از اعلام آمادگی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد برگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و تأکید کرد: وزیر صمت اظهار داشت تا در صورت ارسال نامه از سوی وزیر جهاد کشاورزی شرکت بازرگانی دولتی را با تمامی ساختمان‌ها و نیروهای فعال در آن را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد. وزیر صمت اعتقاد دارد که در توزیع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فساد، عدم مدیریت، گرانی و آسیب به تولید وجود دارد. وزیر صمت قول داد هر زمانی که بتوانیم از تخصیص این ارز جلوگیری می‌کنیم.

آزادی‌خواه همچنین از نظر منفی این کمیسیون در مورد ادغام پژوهشکده خاک و آبخیزداری با سایر پژوهشکده‌های حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: در طرحی مقرر شده است که پژوهشکده خاک و آبخیزداری  با مراکز تحقیقاتی مانند چایی، چغندر و سایر مراکز ادغام شوند. سیاست ما این است که با توجه به اهمیت خاک و آبخیزداری، این پژوهشکده فعلا از ادغام معاف شود. قرار بر این شد که رئیس کمیته تحقیقات و فناوری کمیسیون نشستی با رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار کند و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مدت زمانی مقرر چارت سازمانی خود را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد نشستی در کمیسیون کشاورزی مجلس با مسئولان بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز مورد نیاز واردات گندم و نهاده‌های دامی برگزار شود، ادامه داد: معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر اساس جوجه‌ریزی صورت گرفته تا پایان شهریورماه مشکلی در زمینه تامین مرغ و تخم مرغ وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس سازمان دامپزشکی ضمن نیز با تاکید بر ثبت وزن و تعداد مرغ ورودی به ۲۲۲ کشتارگاه فعال در کشور قول داد تا میزان ماندگاری تخم مرغ را به ۹۰ روز افزایش دهد. در جلسه امروز مقرر شد سامانه‌های بازارگاه، گمرک، تجارت، کشتارگاه‌ها و سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور با یکدیگر متصل شوند.

اعلام آمادگی وزیر صمت برای بازگرداندن اختیارات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.