جوانان آمریکایی تمایلی به واکسیناسیون ندارند؟

به گزارش رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا گزارش داده است، جوان‌های آمریکایی تمایل به واکسیناسیون ندارند.

تجزیه و تحلیل داده‌های موجود نشان می‌دهد،  جوانها کمتر از افراد مسن به دنبال واکسن کووید ۱۹ هستند و اگر این روند ادامه یابد برنامه‌های واکسیناسیون را با اختلال مواجه می‌کند.

سی‌دی‌سی تأکید کرد:  برای افزایش میزان واکسیناسیون در میان جوانان و به تبع آن کاهش بستری در بیمارستان و مرگ و میر در اثر کرونا به کار بیشتری نیاز است تا آنها ضرورت دریافت واکسن را درک کنند.

بر اساس گزارش هفتگی «CDC&#۳۹;s Morbibility and Mortality» که روز دوشنبه پیرامون میزان واکسن‌های تزریق شده منتشر شده، از ۵۷ درصد بزرگسالان آمریکایی که حداقل یک دوز واکسن تا ۲۲ مه ( یک خرداد ۱۴۰۰) دریافت کرده‌اند، بیشترین میزان پوشش در بین افراد ۶۵ سال به بالا و کمترین میزان در بین افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله بوده است.

مشاهدات براساس داده‌های واکسیناسیون است که از ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ ( ۲۴ آذر ۹۹) تا ۲۲ مه ۲۰۲۱ (یک خرداد ۱۴۰۰) به آژانس گزارش شده است.

آژانس  کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به طور جداگانه گزارش داد، با استناد به داده‌های نظرسنجی که از ماه مارس (اسفند) تا مه ۲۰۲۱ ( اول خرداد) انجام شد، احتمالاً جوان‌ترهای آمریکایی نیز تمایل به واکسیناسیون ندارند.

بر اساس این گزارش، کمترین میزان واکسیناسیون در میان افراد کم درآمد سیاهپوست غیر اسپانیایی تبار ۱۸ تا ۳۹ ساله با سطح تحصیلات پایین‌تر است که فاقد بیمه درمانی هستند و در خارج از شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند.

این تحقیق نشان داد که تقریباً از هر چهار فرد بالغ در سنین ۱۸ تا ۳۹ سال، یک نفر گفته است که احتمالا یا قطعا تا مادامی که واکسن‌ها در دوره تحقیقاتی هستند، از دریافت واکسن خودداری می‌کند.

واکسیناسیون آمریکایی‌ها از دسامبر سال گذشته آغاز شد و تلاش‌های اولیه بر روی گروه‌های خاص پرخطر مانند کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و افراد مسن بود؛ از ۱۹ آوریل (۳۰ فرودین) همه بزرگسالان ۱۸ ساله و بالاتر آمریکایی نیز در برنامه واکسیناسیون قرار گرفتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.