توضیحات دادستان اصفهان درباره فردی که مدعی بود امام زمان است و کشته‌شدگان آبان 98

دادستان اصفهان درباره تعداد کشته‌شدگان آبان ۹۸ و فردی که مدعی بود امام زمان است توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اعلام آمار بر عهده ما نیست و مقامات کشوری مسئول هستند، اما باید توجه داشت به افراد بی گناهی که در این حوادث جان خود را ازدست دادند حکم شهید داده شد.

دادستان اصفهان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد به حضور غرورآفرین مردم در حماسه بیست و هشتم خرداد ماه اشاره کرد و گفت: در رابطه با تخلفات انتخاباتی که بیشتر مربوط به شورا‌های اسلامی شهر و روستا و خرید و فروش رای بود ۴۶ پرونده تشکیل شده است.

تبیین پرونده کشته شدگان حوادث آبان ۹۸

علی اصفهانی در پاسخ به پرسش که در حوادث آبان ۹۸ چه تعداد کشته و زخمی شدند، گفت: اعلام آمار بر عهده ما نیست و مقامات کشوری مسئول هستند، اما باید توجه داشت به افراد بی گناهی که در این حوادث جان خود را از دست دادند حکم شهید داده شد.

وی با بیان این که به برخی اولیای دم برخی از کشته شدگان و مجروحان که بی گناه تشخیص داده شدند دیه تعلق گرفت، افزود: برخی از افراد بی گناه که در این حوادث آسیب دیدند به عنوان جانباز شناخته شدند.

دادستان اصفهان گفت: حوادث آبان در نتیجه یک بی تدبیری بود و برخورد خواست دستگاه‌های مسئول نبود، اما در برابر معاندان و عناصر ضد انقلاب که تخریب کردند و به اموال عمومی خسارت وارد آوردند نمی‌توان سکوت کرد.

وضعیت پرونده قاچاق سوخت در مهردشت

تشکیل ۴۶ پرونده تخلف انتخاباتی که بیشتر مربوط به شورا‌های شهر و روستاوی در خصوص آخرین وضعیت پرونده قاچاق سوخت در منطقه مهردشت ابراز داشت: این پرونده در مرحله رسیدگی است و به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد و اخبار منتشر شده در خصوص بازداشت یکی از کارکنان دستگاه قضایی استان شایعه است.

جزییات پرونده پروژه گل نرگس

اصفهانی به تشکیل پرونده برای معاونان راه و شهرسازی سابق استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این پرونده مربوط به پروژه گل نرگس و مدیران ۶ سال قبل است و بازپرس در حال بررسی و تکمیل تحقیقات است و در این میان برخی از افراد با وثیقه آزاد هستند و پرونده همچنان در مرحله تحقیقات است.

پرونده فردی که ادعای امام زمان می‌کرد به کجا رسید؟

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده فردی که ادعا می‌کرد امام زمان است، گفت: این فرد تفهیم اتهام شده و با قرار بازداشت موقت به زندان منتقل شد و اختلالات روانی و سابقه بستری در بیمارستان مدرس دارد، اما در نهایت منتظر اعلام نتایج پزشکی قانونی هستیم که این فرد در زمان وقوع جرم در حالت جنون بوده یا خیر تا حکم نهایی در خصوص این فرد صادر شود.

مسیر‌های دوچرخه سواری ایمن نیست

دادستان اصفهان مسیر‌های دوچرخه سواری ایجاده شده در شهر اصفهان را هم غیر ایمن و خلاف قانون دانست و افزود: این موضوع جزء حقوق عامه است و به شهرداری هم اعلام شده نسبت به رفع ایرادات اقدام کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.